AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hei, fyller snart 18, gutt, og skal starte mitt tredje gang år. Det var ikke sjeldent jeg kom forsent til timen i fjor pga at jeg sov litt for lenge. Endte alltid med å komme 2-5min for sent noen ganger. Men greia er at jeg har lagt meg et mål for ferien. Jobbe hardt, lese bøker, jobbe med matte. Jeg har allerede lest 6 romaner, og kjøpt en r1 matten (hadde s) jeg må fullføre før sommeren er omme. Jeg har funnet ut at hvis jeg ikke våkner så tidlig vil ikke mitt mål fullføres. Jeg setter et mål per uke om å bli ferdig med et helt kapittel hver uke. Jobbe med alle oppgaver i oppgaveboken. Men hver gang jeg prøver å våkne klokken 7 er jeg for trøtt. Det ender med at jeg våkner klokken 9 istedet. Hvis jeg helt sikkert skal kunne våkne klokken 7 må jeg legge meg veldig tidlig, og det er helt uaktuelt. Hvordan våkner dere tidlig? Når legger dere dere? Beklager skrivefeil, skrevet i hastverk med mobil. Anonymous poster hash: ecd29...53a Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Kan du ikke heller være oppe litt lenger om natta? Det er jo ferie Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg er 17. Pleier gjerne å stå opp litt før 7 i hverdagene når det er skole, så legger meg gjerne mellom 10 og 11 kvelden før hvis det er til hjelp Er bare å prøve seg frem til hvor mye søvn man trenger, men om du samtidig ikke er noe særlig fysisk aktiv eller gjør noe på fritiden så blir du også mye trøttere selv om du sover mye Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Ingen vits i å prøve å tvinge deg selv opp tidlig hele sommerferien! Bedre å bare være oppe sent. Det er jo antall timer du klarer å jobbe effektivt som betyr noe. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Legge seg tidligere . Kutte ut sukker før leggetid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Hei. Jeg er selv 19 år, og har lignende problemer iforhold til å våkne opp om morgenen. Jeg jobber, og da må jeg som regel veldig tidlig opp, da jeg bor et godt stykke fra jobb, så da pleier jeg som regel å legge meg i ni-ti tiden. Det jeg kan anbefale er rett og slett at du legger deg tidligere. Det er ingen vits å være våken til langt på natt dersom du har planer om å gjøre det bra på skolen, da søvn har mye å si iforhold til hvor godt en presterer på skolen. Det som også kan være en ide er jo rett og slett å bare ha flere vekkerklokker, som f.eks på mobilen din, hvor du da kan ha flere enn bare en som ringer. Jeg har satt det opp slik at det ringer hver femte minutt i en halvtime. Endret 1. juli 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Ikke vits å våkne så tidlig nå i sommer. Bare pass på å være i god tid til alle avtaler, og da også skolen når den starter. Om du er 2-5 min sen, så forsover du deg ikke, da slumrer du/somler du. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Ønsker du å stå opp klokka 7 men kommer deg ikke ut av senga før 9 så kan du prøve å sovne to timer tidligere. Prøv å justere 15 minutter hver dag ca så har du stilt døgnet ditt på ei uke. Eller 30 minutter om du føler det er mulig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Men hver gang jeg prøver å våkne klokken 7 er jeg for trøtt. Det ender med at jeg våkner klokken 9 istedet. Hvis jeg helt sikkert skal kunne våkne klokken 7 må jeg legge meg veldig tidlig, og det er helt uaktuelt. Hvordan våkner dere tidlig? Når legger dere dere? Beklager skrivefeil, skrevet i hastverk med mobil. Anonymous poster hash: ecd29...53a Hvis du vil våkne til 7 bør du sovne mellom 10 og 11. Noen har det annerledes, men det har tydeligvis ikke du. Det er liten vits i å tvinge seg til å våkne tidligere uten å ha fått nok søvn, for uten nok søvn presterer man dårligere. For øvrig går det ikke an å være for trøtt til å våkne. Det blir som å være for tørst til å drikke. Dess trøttere du er, dess større "potensiale" har du for å våkne. Om du har den negative tankemåten når du våkner kan den hemme deg. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg står opp 05:20 hver dag og legger meg rundt 23:00 og 23:30.Gjort dette siden jeg var 15, 23 i dag. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg står opp 05:20 hver dag og legger meg rundt 23:00 og 23:30. Gjort dette siden jeg var 15, 23 i dag. Og? Hva vil du frem til? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 At det er null problem så lenge man vil opp tidlig, hva vil du frem til? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 At det er null problem så lenge man vil opp tidlig, hva vil du frem til? At selv om det fungerer for deg betyr ikke at det da fungerer for neste mann/dame 1 Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Er ikke rart du er trøtt når du leser bøker. Tips til våkne tidlig. Legg deg til samme tid hver dag og sett på vekkerklokken til å vekke deg 10 min tidligere for hver eneste dag. Tar ca 2 uker før du kommer inn i rutinen. Når du finner den rette tiden åvåkne på, setter du vekkeklokken til den tiden. Etterhvert vil du våkne før vekkerklokken. Det gjør i allefall jeg. Våkner akuratt 5 min før egentlig skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå