AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hei beklager hvis dette er i feil seksjon, eller at dere tror det er trolling, jeg er 100% seriøs. Jeg har noen problemer (psykdommer) som gjør at det er vanskelig for meg å fungere skikkelig i samfunnet og er nå 'NAVer'. Men der så påstår de at de kan sette krav for utbetalinger av sosialstønad (i utgangspunktet med litt googling kan det se ut som stemmer), og kravene de setter er for meg helt umenneskelige (fordi de er direkte relatert til mine psykdommer, for vanlige mennesker vil disse kravene være overkommelige, det handler bla.a. om sosial angst). De hevder at dersom jeg ikke oppfyller vilkårene de setter så stanser utbetalingene mine. Og jeg ønsker derfor å komme meg vekk og sitte i fengsel en stund jeg tror det vil være bedre for meg en nåværende situasjon (er desperat). Jeg trenger derfor en god måte å handle på som setter meg i fengsel, fortrinnsvis 1-2 måneder. Det bør være en symbolsk handling hvor ingen mennesker kommer fysisk eller psykisk til skade. Jeg har tenkt tanker på å "rane" (altså ha en pinne under en pose og late som det er en kniv eller noe) en politistasjon det har jo ganske bra symbolverdi men kanskje konstabelen blir litt redd det kan være en pistol eller noe og kanskje hun bare sender meg til galehuset. Har noen gode forslag ? Takker for alle inspill Hilsen desperat gutt Anonymous poster hash: 7e67d...2fa Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Gå til fastlegen og legg frem dine psykiske lidelser og få legen til å skrive spesifikt at kravene til NAV er uforenelige med dine lidelser, slik at det må gjøres unntak, tilpasninger eller annet for at du og NAV skal bli enige. Forbrytelser straffes sånn grovt sett etter alvorlighetsgrad blant annet i form av konsekvenser for samfunnet og andre personer. Jo mer straff du vil ha, desto mer alvorlige konsekvenser vil det få for andre. En med sosial angst vil neppe ønske å ha hovedrollen i en rettsak heller. Du kommer til å bli grillet vesentlig hardere der enn påkrevde jobbsøkerkurs og lignende. Jobbsøkerkurs skal vist være temmelig slappe greier, der de fleste som deltar er på din side. 7 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Du kommer nok ikke til å sone med engang uansett. Raner du noe, for du sikkert først litt varetektsfengsel, og så blitt sendt på galehus/ut igjen, før soningen er klar. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Ta opp det du skriver her med NAV. En saksbehandler skal hensynta situasjonen din. De gjør i praksis situasjonen din verre med å pushe deg for hardt. Dette må tas i ditt tempo etter dine forutsetninger hvis det skal fungere. Eksponeringsterapi gjør du best sammen med noen som vet hva dette handler om. Her er NAV rimelig inkompetente uten at de skjønner konsekvensene av metodene de bruker. Be om å få hjelp til å håndtere dette sammen med f.eks en psykolog. Det å være villig til å begå kriminalitet av desperasjon er en situasjon man med en kompetent saksbehandler ikke skal være nødt til å havne i. Dette burde du klage på. Ikke bare får dette negative konsekvenser for deg, men også for dem det måtte gå ut over. Den trusselen som er i det du skisserer er rimelig stor. Du kan anta at vedkommende som får dette mot seg vil tro du har en pistol, noe som utløser nødverge, noe som kan få meget store konsekvenser for den du truer og deg selv. Forklar heller saksbehandleren som er roten til dette hva du vurderer slik at vedkommende forstår situasjonen din bedre. Finn løsninger sammen som kan fungere, evt be om en sakbehandler som kan bidra til dette. 4 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Man kan vel være en sykemeldt NAV klient på samme måte som man kan være en sykemeldt arbeidstaker. Tror det virker noenlunde likt. Behoved for sykemelding bør tas opp med fastlegen. 1 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Haha du vil i fengsel? Den var ny! Det burde ikke være så altfor vanskelig å finne på noe dumt, eller smart da i ditt tilfelle som fører til det. Kanskje du til og med havner på en liknende liste som dette:http://www.cracked.com/blog/the-7-most-gloriously-stupid-crimes-ever-attempted/ 2 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg har tenkt tanker på å "rane" (altså ha en pinne under en pose og late som det er en kniv eller noe) en politistasjon det har jo ganske bra symbolverdi men kanskje konstabelen blir litt redd det kan være en pistol eller noe og kanskje hun bare sender meg til galehuset. Å fremkalle alvorlig frykt hos andre er en svært egoistisk handling. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Haha du vil i fengsel? Den var ny! Det burde ikke være så altfor vanskelig å finne på noe dumt, eller smart da i ditt tilfelle som fører til det. Kanskje du til og med havner på en liknende liste som dette: http://www.cracked.com/blog/the-7-most-gloriously-stupid-crimes-ever-attempted/ Er ikke så ille med fengsel i Norge, bedre standard enn mange hotell i utlandet. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Er ikke så ille med fengsel i Norge, bedre standard enn mange hotell i utlandet. Det er ikkje det å bu slik som enkelte fattige i utlandet som er straffa heller, straffa er å ikkje være fri til å disponere tida si slik som ein sjølv vil. Men dette er sjølvsagt heilt off-topic. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Er ikke så ille med fengsel i Norge, bedre standard enn mange hotell i utlandet. Det er ikkje det å bu slik som enkelte fattige i utlandet som er straffa heller, straffa er å ikkje være fri til å disponere tida si slik som ein sjølv vil. Men dette er sjølvsagt heilt off-topic. Det er jo verre i militæret, og det klarer jo folk helt fint. Lenke til kommentar
easy:solutions Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Ta med deg et telt og gå en tur i marka Lenge 1-2 måneder f.eks ? Funker mot det meste. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Hva med åpen psykiatrisk anstalt? Det gir kanskje ikke like mye «creds» som et fengsel, men jeg tror det ville være mye bedre for deg på sikt. Jeg forstår hvordan du tenker, har vært inne på tanken selv i perioder av livet mitt hvor det hadde null retning. Det jeg kan si er at det ikke er en god idé. Et fengsel vil ikke gi deg det du trenger i livet. Om livet ditt er tøft nå, forsøk å fokusere på de positive tinga, det du har etc. Antakelig trenger du noen flere «bra folk» i livet ditt. Bra folk er litt individuelt, du må finne folk som er bra for deg. Dette kan være vanskelig, men om du står på så er det bare et spørsmål om tid. Lykke til. 1 Lenke til kommentar
Cerent Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Kanskje smugling av stoff kan være noe. Relativt strenge straffer og skader ikke så mange, i hvert fall ikke direkte. Det vil jo nesten være en vinn-vinn situasjon for deg. Blir du tatt kommer du i fengsel, blir du ikke så "profitt". Men egentlig, om det er sykdom som hindrer deg i å komme i arbeid er det ikke sosialhjelp du skal ha, da er det AAP, så jeg vil heller foreslå at du søker om dette. Endret 4. juli 2014 av PrtSc Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 AAP vil funke dårlig siden det er en tidbegrenset periode der man blir kastet i forskjellige tiltak der man ikke er garantert noe annet enn slavearbeid for arbeidsbedrifter. Man får penger, men man får ikke akkurat bedre psykisk helse av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) AAP vil funke dårlig siden det er en tidbegrenset periode der man blir kastet i forskjellige tiltak der man ikke er garantert noe annet enn slavearbeid for arbeidsbedrifter. Man får penger, men man får ikke akkurat bedre psykisk helse av det. Du bør nok sette deg litt mer inn i AAP om du ønsker å uttale deg korrekt om det. Det er ikke slik det fungerer. Man kan motta AAP så lenge som 4 år, og tiltakene skal være i tråd med mottakerens helsetilstand og behov. Om man er alvorlig psykisk syk så kan tiltaket være så enkelt som å gå i behandling. Målet er jo selvfølgelig at man skal kunne jobbe. Men det er ikke slik at man blir kastet ut på tiltak man ikke er klar for. Aktivitetsplanen for hver mottaker av denne ytelsen blir skreddersydd i samarbeid mellom saksbehandler og mottaker. Aktivitetsplanen skal være realistisk. Men å få AAP, det er en helt annen sak. Det er en ganske omfattende prosess å få denne ytelsen. Og ikke alle får det heller. Selv om mange kanskje hadde trengt det. Aktivitetskrav tilpasset den enkeltes funksjonsnivå [Endret 1/13] Målgruppen for arbeidsavklaringspenger er uensartet. Det er derfor viktig at kravene til aktivitet tilpasses den enkeltes funksjonsnivå og forutsetninger. Dette fremkommer i § 11-8 tredje punktum. Aktivitetsplanen utarbeides på grunnlag av arbeidsevnevurderingen, og tar således hensyn til brukers funksjonsnivå og forutsetninger. Hvorvidt bruker overholder aktivitetsplikten vil i hovedsak være avhengig av om bruker følger aktivitetsplanen. Som det fremgår ovenfor vil det også for noen brukere være mulig å motta arbeidsavklaringspenger i begrensede perioder uten behandling eller aktivitet når dette fremgår av aktivitetsplanen. https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+11-8+Aktivitet+med+sikte+p%C3%A5+%C3%A5+komme+i+arbeid.232257.cms Endret 5. juli 2014 av Kron Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Hei beklager hvis dette er i feil seksjon, eller at dere tror det er trolling, jeg er 100% seriøs. Jeg har noen problemer (psykdommer) som gjør at det er vanskelig for meg å fungere skikkelig i samfunnet og er nå 'NAVer'. Men der så påstår de at de kan sette krav for utbetalinger av sosialstønad (i utgangspunktet med litt googling kan det se ut som stemmer), og kravene de setter er for meg helt umenneskelige (fordi de er direkte relatert til mine psykdommer, for vanlige mennesker vil disse kravene være overkommelige, det handler bla.a. om sosial angst). De hevder at dersom jeg ikke oppfyller vilkårene de setter så stanser utbetalingene mine. Og jeg ønsker derfor å komme meg vekk og sitte i fengsel en stund jeg tror det vil være bedre for meg en nåværende situasjon (er desperat). Jeg trenger derfor en god måte å handle på som setter meg i fengsel, fortrinnsvis 1-2 måneder. Det bør være en symbolsk handling hvor ingen mennesker kommer fysisk eller psykisk til skade. Jeg har tenkt tanker på å "rane" (altså ha en pinne under en pose og late som det er en kniv eller noe) en politistasjon det har jo ganske bra symbolverdi men kanskje konstabelen blir litt redd det kan være en pistol eller noe og kanskje hun bare sender meg til galehuset. Har noen gode forslag ? Takker for alle inspill Hilsen desperat gutt Anonymous poster hash: 7e67d...2fa I og med at du seriøst vurderer denne tanken uten at du ser hvilken terskel du er i ferd med å trå over, så sier det meg at du behøver mye veiledning akkurat nå. At man sliter psykisk og går på NAV er noe man kan komme videre fra, men å begå lovbrudd som innbefatter forvaring vil du alltid måtte bære ved deg. Du ser det ikke nå, men jeg tror du bare vil komme lenger unna ett normalt liv ved å velge en så dramatisk løsning. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 AAP vil funke dårlig siden det er en tidbegrenset periode der man blir kastet i forskjellige tiltak der man ikke er garantert noe annet enn slavearbeid for arbeidsbedrifter. Man får penger, men man får ikke akkurat bedre psykisk helse av det. Du bør nok sette deg litt mer inn i AAP om du ønsker å uttale deg korrekt om det. Det er ikke slik det fungerer. Man kan motta AAP så lenge som 4 år, og tiltakene skal være i tråd med mottakerens helsetilstand og behov. Om man er alvorlig psykisk syk så kan tiltaket være så enkelt som å gå i behandling. Målet er jo selvfølgelig at man skal kunne jobbe. Men det er ikke slik at man blir kastet ut på tiltak man ikke er klar for. Aktivitetsplanen for hver mottaker av denne ytelsen blir skreddersydd i samarbeid mellom saksbehandler og mottaker. Aktivitetsplanen skal være realistisk. Men å få AAP, det er en helt annen sak. Det er en ganske omfattende prosess å få denne ytelsen. Og ikke alle får det heller. Selv om mange kanskje hadde trengt det. Aktivitetskrav tilpasset den enkeltes funksjonsnivå [Endret 1/13] Målgruppen for arbeidsavklaringspenger er uensartet. Det er derfor viktig at kravene til aktivitet tilpasses den enkeltes funksjonsnivå og forutsetninger. Dette fremkommer i § 11-8 tredje punktum. Aktivitetsplanen utarbeides på grunnlag av arbeidsevnevurderingen, og tar således hensyn til brukers funksjonsnivå og forutsetninger. Hvorvidt bruker overholder aktivitetsplikten vil i hovedsak være avhengig av om bruker følger aktivitetsplanen. Som det fremgår ovenfor vil det også for noen brukere være mulig å motta arbeidsavklaringspenger i begrensede perioder uten behandling eller aktivitet når dette fremgår av aktivitetsplanen. https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+11-8+Aktivitet+med+sikte+p%C3%A5+%C3%A5+komme+i+arbeid.232257.cms Hva om man ikke klarer å få til noe disse fire årene da? Da har man jo bare gått å sullet på forskjellige arbeidsbedrifter uten å gjøre noe annet enn å slite seg ut for 75 kr timen? Lenke til kommentar
ambisjon Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Å kjøpe og selge ulovlig farmaka er nok den letteste løsningen. Offerløs kriminalitet som kan sperre deg inne noen måneder. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Kanskje smugling av stoff kan være noe. Relativt strenge straffer og skader ikke så mange, i hvert fall ikke direkte. Det vil jo nesten være en vinn-vinn situasjon for deg. Blir du tatt kommer du i fengsel, blir du ikke så "profitt". Men egentlig, om det er sykdom som hindrer deg i å komme i arbeid er det ikke sosialhjelp du skal ha, da er det AAP, så jeg vil heller foreslå at du søker om dette. Da må han enten bruke en del penger på å få kjøpt dop til å smugle, eller hvis han skal smugle for penger for å så bli stoppet risikerer han problemer med de han smugler for. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Økomomisk krim, forfalskninger, dokfalsk, mener jeg er en av de tingene det blir "hardest/raskest" straff for? Pluss at du slipper å skremme dritten av noen. win win, Ikke min anbefaling, så sjekk heller hva legen kan fikse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå