g5dude Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei! Jeg har nettopp fått meg en ny G5 1,8 Ghz standard konfig. Jeg har tidligere lest at dette skal være ett relativt stillegående system, spesielt når det er lav belastning på systemet. Etter bare noen få minutters bruk fikk jeg nesten sjokk, viftene går jo for fullt orkester selv om jeg ikke belaster systemet! Når viftene først har startet å gå for fullt holder de seg i samme tempo selv om jeg ikke belaster systemet, det er spesielt viften på cpuen som bråker. Glass lokket står på plass, og det røde lyset inni lyser ikke. Det er også god med luft rundt maskinen. Med mye støy mener jeg at jeg hører G5en lett fra stua som er 30-40 meter fra rommet G5en står i (ikke dører i mellom). Jeg har også sjekket temp på cpu (temprature monitor) og den visser 44 grader, også når viftene går for fullt. Er det noen som har lignede erfaring? Eller skal den bråke noe sinnsykt? Har aldri hørt værken pc eller mac bråke så mye før. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Humm.. jeg antar du ikke gjør noe skummelt med den, som f.eks. å kjøre Linux? I såfall så høres det ut som noe skummelt (les: hardware-buggete) noe.. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 --æsj, dobbeltpost-- Lenke til kommentar
g5dude Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Kjører helt standard konfig. Har kun kjørt oppdateringer. Eneste positive er at luften som kommer ut bak er iskald. Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 hm.. jeg og har G5 1.8, men syns ikke den bråker mye.den stårvedsiden av meg ca en halv meter vekk... Jeg har også hatt den på om natten av og til der jeg sover uten problem. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei! Jeg har nettopp fått meg en ny G5 1,8 Ghz standard konfig. Jeg har tidligere lest at dette skal være ett relativt stillegående system, spesielt når det er lav belastning på systemet. Etter bare noen få minutters bruk fikk jeg nesten sjokk, viftene går jo for fullt orkester selv om jeg ikke belaster systemet! Når viftene først har startet å gå for fullt holder de seg i samme tempo selv om jeg ikke belaster systemet, det er spesielt viften på cpuen som bråker. Glass lokket står på plass, og det røde lyset inni lyser ikke. Det er også god med luft rundt maskinen. Med mye støy mener jeg at jeg hører G5en lett fra stua som er 30-40 meter fra rommet G5en står i (ikke dører i mellom). Jeg har også sjekket temp på cpu (temprature monitor) og den visser 44 grader, også når viftene går for fullt. Er det noen som har lignede erfaring? Eller skal den bråke noe sinnsykt? Har aldri hørt værken pc eller mac bråke så mye før. Prövd dette? Gå inn i SystemPreferences/Energy Saver/ Still til redused power eller noe . . G5 prosessorene har mulighet til å kjöre på forskjellig klokkehastigheter noe som er veldig bra og veldig skjeldent du finnner i en desktoplösning! Lenke til kommentar
seb_ Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Står alle dørene på? helt? hvis de ikke står helt i posisjon så får g5'n dårligere ytelse og viftene går rundt mye fortere enn de skal. Lenke til kommentar
g5dude Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Har sjekket alle dører, og de skal være skikkelig igjen. Det rørde lyset på hovedkortet lyser i hvert fall ikke. Har også prøvd å kjøre den med redusert ytelse, automatisk og max ytelse. Samme problem uansett, merker ikke noe forskjell. Når først cpu viften har startet å gå senker den ikke tempoet selv om systemet "idler". Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Skal ikke være sånn. Sitter ved siden av en G5 1.6 her og kan knapt høre at den er slått på. Har du ringt AppleCare? Lenke til kommentar
g5dude Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Støyen har nå redusert seg kraftig etter jeg la inn OS 10.3 . Skal også få ett viftekalibrerings verktøy om kort tid. Nå er det konge å eie G5 Lenke til kommentar
Intel Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Vil ha G5, e gjør ikke nåkka en og Drøm om en Endret 7. mai 2004 av Intel Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Støyen har nå redusert seg kraftig etter jeg la inn OS 10.3 Det var bra - problemet ditt hørtes litt merkelig ut i og med at jeg bruker en G5 på jobb hver dag og den er definitivt støysvak (ihvertfall sammenlignet med G4'en jeg brukte før). Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Og jeg sover med G5'en på, hørtes litt merkelig ut dette ja, men nå er det jo i orden da.. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Og jeg sover med G5'en på, hørtes litt merkelig ut dette ja, men nå er det jo i orden da.. Du sover tungt, det hadde ikke jeg klart. Lenke til kommentar
ADSL768/128 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei Jeg har også en 1,8GHz G5, denne har også et generelt høyt støynivå. Jeg hadde tidligere en stasjonær PC (Barebone Slix) med 2,4Ghz P4, denne syntes jeg hadde et alt for høyt støynivå. Men må faktisk si at G5 maskinen er verre. Har byttet strømforsyningen (garantisak pga støy) men den er ikke bedre. Hørtes bedre ut rett etter at jeg hadde skiftet strømforsyning men nå er den like ille. Det er et jevnt surr, helt tydelig fra strømforsyningen, for når jeg åpner sidedekselet så øker alle de andre viftene mens strømforsyningsvifta durer som før. Jeg har også hatt en Dual G4 2x400Ghz og den avga mye mindre støy. Til sammenlikning så kan jeg si at min bærbare PC med Centrino 1,4Ghz prosessor er LYDLØS Så det ser ut til at støy er noe man må leve med på stasjonære maskiner foreløpig. KT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå