Gå til innhold

Nå har Asus' lynraske spillskjerm fått norsk pris

Anbefalte innlegg

2 Skjermer. Det beste fra begge verdener :D

Det er det selvfølgelig mange av oss som har. Men til slike priser synes jeg det er naturlig at mange forventer mer. Selv spiller jeg på IPS og har en TN som skjerm nummer to (for ekstra skrivebordsplass). Rett og slett fordi 1440p er viktigere for meg enn over 60Hz. Derfor kunne jeg vurdert å flytte IPS-en over til siden og prøvd en av disse skjermene som hovedskjerm, men neppe når jeg kan få en ok 4K-skjerm billigere.

Kan ikke fordra å ha to skjermer hvor farger, lysstyrke og bildekvaliteten er forskjellige. Ingen god løsning for min del. Likt skal det være!

Men det litt paradoksale her er at man lager en såpass stor skjerm med tanke på spill som krever hurtig respons (FPS). For øyets naturlige "FOV" er en 27" for stort (om man sitter på "normal avstand") slik at man må bevege øynene rundt for å få overblikk og det er ingen god ting når man bør se mest mulig midt i skjermen (joda, jeg har gamet en del FPS på 30" - anbefales ikke). Og de spillene som er best å spille på store skjermer (MMO og RTS) har sjelden behov for mer enn 60Hz. De burde heller laget en slik skjerm rundt en 22-23".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderte faktisk å bestille fra DustinHome til 6500kr, men ser nå at de har økt prisen til 7300? ....

Sånn går det når man er treig :tease:

Nja, har vel andre kanaler man forhåpentligvis få den til en litt mer fornuftig sum. Syntes dog det er litt merkelig med et prishopp på såpass mye fra en dag til en annen, skulle tro de leste Tek.no og fikk med seg at de kunne sette opp prisen...

Lenke til kommentar

2 Skjermer. Det beste fra begge verdener :D

Det er det selvfølgelig mange av oss som har. Men til slike priser synes jeg det er naturlig at mange forventer mer. Selv spiller jeg på IPS og har en TN som skjerm nummer to (for ekstra skrivebordsplass). Rett og slett fordi 1440p er viktigere for meg enn over 60Hz. Derfor kunne jeg vurdert å flytte IPS-en over til siden og prøvd en av disse skjermene som hovedskjerm, men neppe når jeg kan få en ok 4K-skjerm billigere.

Kan ikke fordra å ha to skjermer hvor farger, lysstyrke og bildekvaliteten er forskjellige. Ingen god løsning for min del. Likt skal det være!

Men det litt paradoksale her er at man lager en såpass stor skjerm med tanke på spill som krever hurtig respons (FPS). For øyets naturlige "FOV" er en 27" for stort (om man sitter på "normal avstand") slik at man må bevege øynene rundt for å få overblikk og det er ingen god ting når man bør se mest mulig midt i skjermen (joda, jeg har gamet en del FPS på 30" - anbefales ikke). Og de spillene som er best å spille på store skjermer (MMO og RTS) har sjelden behov for mer enn 60Hz. De burde heller laget en slik skjerm rundt en 22-23".

Intensjonen hans var aldri at du skulle bruke disse skjermene samtidig. Du har skjerm for bruk, så bruk den når den er best.

Lenke til kommentar

Mener fortsatt at teknologi som G-sync og 4k trenger å modnes litt. Jeg har aldri vært fan av å kjøpe det nyeste og beste med en gang, og vil heller ha noe som er optimalisert litt etter lansering. Jeg ser for eksempel ikke noe som 4k blir attraktivt før noen år når vi har kraft nok, og den har mer enn 60hz. G-sync vil jeg vente til blir billigere og kanskje en eller to generasjoner til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...