Gå til innhold

Hjelp, har formatert partisjonen med alle image filene.

Anbefalte innlegg

Hjelp, har formatert partisjonen med alle image filene.

Er det mulig å få desse tilbake?

Skulle finne en måte å få min 120gb ibm disk til å bli mer enn 32gb.

Klarte å formatere feil disk.

Og jeg forstår ikke hvorfor min 120gb disk ikke vil bli større.Det er ikke biosen trur jeg. fordi den ser at min WD er 80gb og det kan jo heller ikke vere XP. Fikk den til å bli 120gb på en gammel PII 233Mhz ved hjelp av IBM disk manager. Men det får jeg ikke til å fungere i xp. Har holdt på med dette i flere uker nå. :shrug:

Hovudkort: Asus A7V600

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512Mb m/Winbond

DVD+-RW: Plextor PX-708A

Skjermkort: Asus V9560 GeForce FX 5600 128mb DDR

Prosessor: AMD Athlon XP2600

Hardisker: WD 80GB IDE 7200rpm 8mb cache og ( IBM deskstar 120GB IDE 7200rpm 2mb cache

Windows Xp Home sp1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan stilles inn med 16 head, 15 head, Auto Spin Disable og 32GB clip. Og alle disse innstillingene har valgene Master, Slave, Master Slave present og Cable Select. Står på 16 head Slave nå. Har prøvt omtrent alle valg. Har til og med prøvt å måle etter kortsluttninger på disken mellom pinnene, men neida. Så snart putter den i gamle maskina funker den. Blir gal.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en 160GB disk som bare vises som 32GB overalt (inkl. BIOS ja). Løsningen på mitt problem (tror jeg da) er å oppdatere til nyere BIOS, det står i siste updaten hos MSI at den har støtte for 160GB harddisker.

Jeg har et GAMMELT msi hovedkort.

Eller modernisere litt og kjøpe et helt nytt hovedkort (bestilte Asus a7n8x :) ) De som lager HD'r er vel ikke så korka i hodet at de setter en jumper til å begrense nye harddisker til 32GB. Er da for pokker ikke ALLE her i verden som er PC-guruer. Da er isåfall den jumperen i "inactive" state når man får disken.

En latterlig enkel ting for en PC-nerd kan være et uoverkommelig problem for en "vanlig" person som bare bestiller en HD og popper i maskinen ved hjelp av en "datakyndig" onkel ellerno.

Lenke til kommentar
De som lager HD'r er vel ikke så korka i hodet at de setter en jumper til å begrense nye harddisker til 32GB. Er da for pokker ikke ALLE her i verden som er PC-guruer. Da er isåfall den jumperen i "inactive" state når man får disken.

Joda! Det er fordi enkelte gamle HK ikke finner disker som er over 32GB... derfor har du muligheten til å låse disken til den størrelsen... så har du iallefall muligheten til det...

Hjalp meg en gang jeg satt i en 40GB disk i en eldre maskin... mistet jo 8GB da... men fikk nå brukt den iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...