Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hjelp, har formatert partisjonen med alle image filene. Er det mulig å få desse tilbake? Skulle finne en måte å få min 120gb ibm disk til å bli mer enn 32gb. Klarte å formatere feil disk. Og jeg forstår ikke hvorfor min 120gb disk ikke vil bli større.Det er ikke biosen trur jeg. fordi den ser at min WD er 80gb og det kan jo heller ikke vere XP. Fikk den til å bli 120gb på en gammel PII 233Mhz ved hjelp av IBM disk manager. Men det får jeg ikke til å fungere i xp. Har holdt på med dette i flere uker nå. Hovudkort: Asus A7V600 Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512Mb m/Winbond DVD+-RW: Plextor PX-708A Skjermkort: Asus V9560 GeForce FX 5600 128mb DDR Prosessor: AMD Athlon XP2600 Hardisker: WD 80GB IDE 7200rpm 8mb cache og ( IBM deskstar 120GB IDE 7200rpm 2mb cache Windows Xp Home sp1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Flytt jumpere i IBM disken din til master/slave Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 de står i slave nå. har prøvd med master. hjelper ikke Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er ikke det sånn 32GB jumper stilling på IBM disker ? Eller husker jeg feil ? Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Jo, men det er for å sperre disken til 32GB. Har prøvd det og. Har prøvd å sette den inn i en annen ny maskin og jeg fikk berre 32GB der med. Men når jeg setter den i en gamel maskin med WIN98 og bruker disk manager går alt bra. MERKELIG Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har du formatert den med støtte for LBA ? Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Vet ikke. Hvordan gjør man det? Har prøvd med PM8, men klarer ikke å lage noe større partisjon en 32GB. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ser du 120 giggen i bios ? Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Ser den som 32GB mens WDen står som 80GB Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hva med å kjøre det ibm programmet og endre til "større enn 32GB"? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har du laget bare en partisjon på 32GB og resten er RAW ? Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Får bare feilmelding med det i Xp. Står på sida deres at det ikke er behov for det i XP. Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er ikke mulig å lage større partisjoner fordi det står at Disken ikke er på mer enn 32GB. Nå er det ingen partisjoner i det hele tatt. Har slettet dem. Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Noen som vet om et program til å hente tilbake filer fra en formatert disk partisjon Lenke til kommentar
opticus Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Noen som vet om et program til å hente tilbake filer fra en formatert disk partisjon getbackdata for ntfs sjekk også på windows.no under gratis programmer og recovery. getdataback for ntfs koster penger, men fungerer veldig bra Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er jo nødt til å være jumperene... hvis jeg ikke husker feil så finnes det mange kombinasjoner for jumperoppsettet på de IBM-diskene... har sjekket, og dobbeltsjekket at jumperene står riktig? Lenke til kommentar
Puppy Coldshot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 De kan stilles inn med 16 head, 15 head, Auto Spin Disable og 32GB clip. Og alle disse innstillingene har valgene Master, Slave, Master Slave present og Cable Select. Står på 16 head Slave nå. Har prøvt omtrent alle valg. Har til og med prøvt å måle etter kortsluttninger på disken mellom pinnene, men neida. Så snart putter den i gamle maskina funker den. Blir gal. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Skal stå 16 head master tror jeg( I:::I.) hvis jeg husker riktig Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg kjøpte nylig en 160GB disk som bare vises som 32GB overalt (inkl. BIOS ja). Løsningen på mitt problem (tror jeg da) er å oppdatere til nyere BIOS, det står i siste updaten hos MSI at den har støtte for 160GB harddisker. Jeg har et GAMMELT msi hovedkort. Eller modernisere litt og kjøpe et helt nytt hovedkort (bestilte Asus a7n8x ) De som lager HD'r er vel ikke så korka i hodet at de setter en jumper til å begrense nye harddisker til 32GB. Er da for pokker ikke ALLE her i verden som er PC-guruer. Da er isåfall den jumperen i "inactive" state når man får disken. En latterlig enkel ting for en PC-nerd kan være et uoverkommelig problem for en "vanlig" person som bare bestiller en HD og popper i maskinen ved hjelp av en "datakyndig" onkel ellerno. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 De som lager HD'r er vel ikke så korka i hodet at de setter en jumper til å begrense nye harddisker til 32GB. Er da for pokker ikke ALLE her i verden som er PC-guruer. Da er isåfall den jumperen i "inactive" state når man får disken. Joda! Det er fordi enkelte gamle HK ikke finner disker som er over 32GB... derfor har du muligheten til å låse disken til den størrelsen... så har du iallefall muligheten til det... Hjalp meg en gang jeg satt i en 40GB disk i en eldre maskin... mistet jo 8GB da... men fikk nå brukt den iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå