Prostituert Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Jeg har så lenge jeg kan huske slitt med sosial angst, dårlig selvtillit og unnvikelsesproblematikk, noe jeg søkte hjelp med for noen år siden. Det er bare det at det ikke fører noen vei. Jeg har prøvd flere behandlere og behandlingsmåter, men verken følelser eller destruktiv adferd har blitt noe lettere å håndtere. Den rent objektive annerledesheten blir bare mer og mer tydelig etterhvert som jeg blir eldre, og selvtilliten blir dårligere og dårligere. Jeg skjønner jo at behandlerne ikke bare kan trykke på en knapp og gjøre meg bedre i en fei, men ærlig talt sliter jeg litt med å forstå hva jeg i det hele tatt skal gjøre med dem. De stiller meg spørsmål, jeg svarer og forteller, men det forandrer jo ingenting. Jeg har prøvd å påpeke dette for dem, men føler liksom jeg bare får skuldertrekk tilbake. Hva er det jeg ikke forstår her? Føler meg som en komplett idiot. Anonymous poster hash: 861b8...d69 Det hjelper ikke å snakke med NAV behandlerne. De sier bare at du må stå opp bli positivt og bla bla bla. Du går til NAV og krever at du skal snakke med en psykolog. NAV behandlerne er uempatiske jævler og det eneste de vil er å sende deg på kurs så raskest som mulig. De bryr seg ikke om hvordan du har det psykologisk. Gå til NAV og krev å snakke med en psykolog. Da får du den hjelpen du trenger. Det var slik jeg fikk min psykolog. Jeg fortalte NAV min situasjon flere ganger, men Nav er jævler. Uempatetiske jævler. Gå til NAV og krev å få snakke med en psykolog. Snakker du med NAV saksbehandler så får du ikke den hjelpen du trenger. En fagperson i psykologi gir den hjelpen du trenger og det er garantert ikke en uempatisk NAV saksbehandler drittsekk som ikke vet hva ordet empati betyr. Endret 6. juli 2014 av Prostituert Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Du sa tidligere også at du hadde sosial angst og dårlig selvtillit i tillegg til din unnvikende PF. Hvis du har perioder med Moderat til Alvorlig depresjon og ikke har fått hjelp av psykolog, så skal du ha medikamentell behandling. Den bør du få hos spesialist i psykiatri, for dette er ikke noe fastlegen kan med. Blir du godt nok behandlet for dine depressive plager, vil selvtilliten komme seg og du får mindre sosial angst. Du skal ikke se vekk fra at din unnvikende PF også blir mindre fremtredende. Disse plagene: angst - depresjon - dårlig selvtillit - unnvikende adferd henger ofte nøye sammen. Når det går bedre på ett av disse områdene så drar de gjerne de andre med seg. Også motsatt, det kan også bli en selvforsterkende negativ prosess. Jeg har vært til utredning mtp. medikamentell behandling tre ganger, og alle gangene har psykiater kommet frem til at det ikke er hensiktsmessig. Fastlegen har jeg knapt snakket med angående psykisk helse, det har gått i sykehus og DPS. Litt usikker på hvor riktig det ville være av meg å forlange behandling...jeg er jo ikke kvalifisert til å vurdere sånt. TS Anonymous poster hash: 861b8...d69 Som du ser av tråden, så blandet jeg sammen deg og en annen anonym poster. Da blir mine svar feil ifht dine plager. Etter tre runder hos psykiater må vi kunne konkludere med at du er utredet. Det er mange pasienter som ikke får hjelp i psykisk helsevern, og det kan være du er av dem. Da gjelder det å lete andre steder etter forhold som kan virke positivt inn på deg og situasjonen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå