Gå til innhold

mobil med android og bra kamera til rundt 3k

Anbefalte innlegg

Har sett litt på sony z1 som koster såvidt over 3k og samsung k zoom. Vil ha en mobil som tar bra bilder når det er litt slappe lysforhold. Noen som evt kan anbefale andre. K zoom er enn så lenge litt i dyreste laget men ser prisen dropper jevnt på den. Kan sikkert strekke meg så litt over 3k. Noen som har erfaring med noen av disse? Har S3 nå og trenger en som er endel bedre på kamera.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Z1 Compact har ikke så bra kamera som Sony liker å skryte av. Jeg hadde heller gått for en Z1 som når tiden er billigere, og bedre på det meste. Men om du skal ha et virkelig bra kamera er det Nokia Lumia 1020 du skal ha.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har lest litt om G2 og den virka bra men hvordan er natt-lite lys bilder med den? Knapt nok funnet eksempelbilder. Hadde lumiaen hatt android så hadde jeg sittet med den i hånda nå ;) Er oppgradering fra S3 til Z1 eller G2 betydelig eller mer marginal?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg hatt Z1 som jeg fikk et tilbud på ei uke. Dentar for det meste bilder som er omtrent like bra som S3, jeg er med andre ord skuffet. Mye kornete stöy g tidvis litt grötete bilder innendörs samt elendig fargegjengivelse på mörke bilder nattbilder gjör at jeg trolig kjörer angrefristen... Noen som har testa G2 og kan si noe om ting er bedre der? har sett noen bilder tatt med den og ting blir rikignok litt tegneserieaktige, men du slipper all kornete stöyen og det ser ut som om nattbilder blir bedre. Nexus 5 så jeg og litt på, men etter å ha lest noen tester så tror jeg ikke kameraet blir bra nok.

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke bildene til? Hovedsakelig facebook/instagram?

I så fall kan jeg anbefale HTC One (M7) mht bilder i dårlig belysning. Folk kan si hva de vil, jeg får iallfall knallbilder til mitt bruk - og den er betraktelig bedre enn de fleste andre i dårlige lysforhold som følge av "Ultrapixel" kameraet.

Skal du drive litt mer seriøs fotografering (i den grad det er lov å kalle mobilkamera "seriøst), så er den ikke på høyde med de andre som er nevnt på detaljer. Det er kun 4 MP.

Gammel test, med plenty av sample shots:

http://www.engadget.com/2013/03/12/htc-one-review/

92 HTC One

PROS

• Gorgeous design
  • Camera does very well in low light
  • Powerful quad-core Snapdragon 600 chip
  • Stunning 4.7-inch, 1080p display
  • Clever features like Zoe Share and Highlight Reel

CONS

• A few aspects of the Sense 5 UI feel like a step backward
Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hei, vært utenlands så sløv med å svare. Bruker mobilen hovedsaklig til facebook, men lager jevnlig fotoalbum på papir og fremkaller noen bilder løst, noe som gjør M8 uaktuell, likte heller ikke nattbildene i likhet med Z1 som mange skryter sånn av (jeg ble skikkelig skuffa!). Leste flere sammenligningstester, bl.a mellom Nexus 5 og LG G2. Så at G2 generelt kommer litt bedre ut enn N5 (lasta ned masse sammenligningsbilder fra begge). Liker godt vanilla-android, men når G2 slo N5 på batterilevetid og kameraet var litt bedre så endte jeg opp med å bestille den. SLet med å finne Nexus 5 med 32 gb, noe jeg må ha så det og gjorde valget enklere. Fikk tak i en G2 til 3300 med 32 gb så prismessig var ikke forskjellen enorm. Var vell kun gorillaglass 3 og kjappere androidoppdateringer som frista med N5 til slutt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...