Gå til innhold

Problemer med Xp

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg hadde problemer med xp en stund, den restarta hele tiden så jeg tenkte jeg skulle formatere alt og legge det inn på nytt. Men etter jeg hadde formatert og prøvde å legge inn xp på nytt, fikk jeg beskjed om at maskinen ikke fant visse filer på cd'en. Har prøvd dette mange ganger og det samme skjer hver gang, men det er forskjellige filer den ikke finner hver gang!!! Vet at cd'ene funker (prøvd på andre maskiner). WinME får jeg til å virke, men virker mer ustabilt enn før. Få program som virker mm.. Noen som har noen tips?

Har ikke internett-kobling på den maskinen.

Setter pris på all hjelp.

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du er sikker på at både CD'en og stasjonene i seg selv fungerer (hvis du kan flytte stasjonen over i annen maskin og det fungerer), kan IDE-kontrollerer på hovedkortet være defektiv. Jeg hadde akkurat dette problemet med et retur-hovedkort - jeg kunne såvidt få inn XP etter X antall forsøk (hvorav de foregående ga file not found underveis). Dersom du har mulighet til å få testet stasjonene i en annen maskin bør du gjøre dette - hvis de fungerer er det nok hovedkortet, eller hvis du er heldig en noe dårlig IDE-kabel. Prøv bytte av IDE-kabel først, deretter maskinbytte på stasjonene hvis mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...