Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar (acer t 803lci el PB 15,2" 1 G

øyvind_

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe bærbar pc som skal erstatte stasjonær. Den skal brukes til skolearbeid (for det meste office programmer), internett,mail, dvd(divx), musikk avspilling og spilling(ikke nødvendig at den skal takle de absolutt nyeste spillene).

Skal i tillegg kunne koble meg på windowsbasert nettverk på skolen.

Har kommet til at valget står mellom acer t 803lci og PB 15,2" 1 GHz.

Etter hva jeg har lest på forskjellige forum, skal PowerBook`en være tilstrekkelig kompatibel med pc(Windows) og tilgangen på programmer god nok.

Lurer litt på ytelsen til 1 GHz PowerPC i forhold til Pm 1,6? Vil begge f.eks være like gode til spilling?

Har sett på PB og liker designet og skjermen på den veldig godt. I tillegg er den litt lettere enn acer maskinen. Noen som har sett begge og kan si noe om inntrykk av soliditet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 1,6ghz pentium-m vil yte bedre enn en 1ghz g4 i tester, men du må huske på at det finnes ingen skikkelige tester for å sammenligne g4 mot pentium.

Dessuten bruker powerbook'en os x, og nå har jo nettopp panther kommet, som skal gi mye bedre ytelse i alt, spesielt spill.

En acer 803lci vil nok yte litt bedre i spill enn en 1ghz powerbook med panther, men powerbook'en har ati 9600 mobility, som er mye bedre enn ati 9000, som ligger i aceren.

På min 1,25ghz pb, kjører america's army og unreal tournament 2003 helt flytende, og det er med det "gamle" os x 10.2.

Så når jeg innstalerer panther, vil jeg få ca. 30% ytelses økning i disse spillene (!)

Man har aldri helt klart å sammenligne g4 vs pentium skikkelig, men jeg kan ihvertfall si deg at min powerbook er raskere enn en 2,4ghz pentium stasjonær pc med geforce ti4800se og 1024mb ram (samme som pb'en)

Og husk, dette er enda ikke med panther.

Jeg synes du bør gå for powerbook'en.

Men uansett hvilken av dem du velger, så blir du helt sikkert fornøyd!

Lenke til kommentar

Det finnes på langt nær like mange spill til Mac som til x86-maskiner. Om du har tenkt å spille mye, er ikke Mac et godt valg. Har forrige genereasjons 12" PB, og er veldig fornøyd. Spiller for tiden SW Battleground (som er et gammelt spill), og det funker alle tiders. Tror som dennis88 at du vil bli veldig fornøyd uansett hvilke av de to maskinene du velger.

Lykke til med ny bærbar!

Lenke til kommentar

Har også en Powerbook 15.2" Min er også av den eldre versionen men har 1gb ram, og 1ghz og alt jeg gjør skjer flytende. Ikke NOE trøbbel med noe.

Jeg går på en såkalt pc skole. Og de bruker KUN windows, ikke unix,linux eller noe. Og jeg kan gjøre alt uten problemer. Når jeg sier alt, mener jeg at vi har Wlan på skolen og får acsess til det og alt fungerer kjempe fint. Det eneste er at de printerne som er på skolen kan jeg ikke bruke enda. Men med phanter skal det gå bra.

Som jeg sa i den forje posten:

Jeg gleder meg helt sinnsykt til jeg får panther.

Og til dere som sitter bak windows maskiner:

Jeg har egentlig aldri brukt en mac på egenhond, men så bestemte jeg meg. At neste maskin jeg skullle kjøpe er en mac. Så jeg kjøpte en 15" mac og har ikke angret et sekund.

Overganger låter slik: Man prøver og lete etter ting smo er "enkelt å gjøre på pc" også finner jeg ikke ut av det fordi det fungerer avseg selv.

Som i dag skulle se på litt tv-ut på maskinen. Plugget in cabelen og vips så var bilde på skejrmen. Trengte ikke trykke på noen som heltst knapp eller noe. Det er helt sinnsykt, har slitt lenge med pcen til å få til tvut. Er ikke alltid like lett, at man må gå inn i egenskaper for skjermkortet også stille inn masse ting for at det skal fungere spør du meg.

En annen ting som er så lett, er at man installerer programmene, (men finnes noen få) man bare putter filene in i aplications mappa og vips så har du programmet. Mens med windows må du legge in osv....

Min overgang fra pc - mac har bare vært helt fantastisk. Powerbooken er en så fin maskin at det er en ting man må ha i seg selv. Mens skjermen og alt annet er helt fantastisk. Helt sinnsykt! Det er så mange mennesker som burde bare leie en mac for et år eller noe også spørre deg selv. Hva var egentlig best?

Jeg har ikke angret noe! Så jeg ville gått for en powerbook uten å nøle. Ikke tenk engang bare gjør det også når du endelig får den sitter du å måper! Det er helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den skal brukes til skolearbeid (for det meste office programmer), internett,mail, dvd(divx), musikk avspilling og spilling(ikke nødvendig at den skal takle de absolutt nyeste spillene).

Acer maskinen er en knall maskin. Har du råd hadde jeg gått for den. Den er ikke mye større en powerbook'en og du nevnte at den skulle brukes til spilling og da kommer du ikke langt med mac. Acer maskinen vil kjøre spill en del bedre en apple maskinen, dessuten er den ikke stor til å være en pc. Angående soliditet på Acer tror jeg ikke de har vært særlig spandable med plastikken når de har fått den ned i den størrelsen. Nedlastningsmulighetene er dårligere på mac, hvis du har tenkt å laste ned filmer.

Hvis du bryr deg veldig mye om design og brukervennlighet, er en powerbook å foretrekke. Hvis du har tenkt å spille veldig lite, tror jeg faktisk mac er det beste for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva prater du om??? Laste ned filmer er vannskeligere på mac??? Huh, det finnes Acquisition, ftp programmer seff.

Man laster jo filmer fra ftp hvis ikke du er en n00b uansett så..

Ånei, jeg er en mac-n00b. Det var dumt.

Lenke til kommentar
Hva prater du om??? Laste ned filmer er vannskeligere på mac??? Huh, det finnes Acquisition, ftp programmer seff.

Man laster jo filmer fra ftp hvis ikke du er en n00b uansett så..

Ånei, jeg er en mac-n00b. Det var dumt.

Den Carracho serveren jeg har account på har over 300 filmer så jeg kan ikke si at jeg lider noen nöd. Den får alle de nyeste filmene og jeg vet at det aldri kommer virus eller spyware derfra. Carracho finnes ikke til Windows så for meg er mulighetene faktisk större på Mac, derfor jeg også bruker Macen til warez.

En annen ting er musikk. På Carracho får jeg topp kvalitet uten noe dritt og alt er samla på et sted, ikke all den elendige kvaliteten som finnes på Kazaa og DC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Uansett så gidder vi ikke krangle om det. Jeg har for en tid tilbake konvertert og syns det er idioti å laste ned filmer. Jeg og læreren min hadde en diskusjon om stabiliteten og alle de positive og negative sidene til mac i dag. Han hadde undervisning med prosjektor tilkoblet maskinen sin, så plutselig låste den seg. :lol: (det var en mac ja)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vet du hva. Det tror jeg ikke noe på. Det der er bare tull.

Han satt på en iBook og skulle åpne Final Cut, det tok så lang tid at vi måtte bare gå hjem, det var siste time.

Lenke til kommentar
Der ble påstanden min bekreftet :D

Om han ikke klarer å höyreklikke i Docken, holde nede alt og trykke "Force quit" eller trykke "elpe+alt+esc" og velge "force quit" på programmet som streiker, så tviler jeg på at han klarer å trykke "ctrl+alt+del" og finne programmet som ikke funker og avslutte prosessen!

Lenke til kommentar
Planlegger å kjøpe bærbar pc som skal erstatte stasjonær. Den skal brukes til skolearbeid (for det meste office programmer), internett,mail, dvd(divx), musikk avspilling og spilling(ikke nødvendig at den skal takle de absolutt nyeste spillene).

Har akkurat samme problemet selv, men nå som den nye iBooken har kommet så ser jeg også litt på denne.. Bruken min er nemlig den samme som din, bare med enda mindre spilling. Er ikke lett det her... Håper jeg blir klokere på Mac & Carry i morgen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...