iCrap Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Hei HW Info: Hovedkort: MSI Z87-G45 CPU (prossesor): i5-4430 RAM (minne brikker): Corsair XMS3 2000MHz CL9 Skjermkort: MSI R9 280X-GAMING Skjerm: BenQ GL2450E, og en gammel skjerm med 1440x900 native oppløsning Hard disk eller SSD: Flere av begge PSU merke og modell (Strømforsyning altså): CM G550M Windows 7 Pro Jeg ønsker å bruke den nye BenQ-skjermen som hovedskjerm, og bruke den gamle skjermen jeg hadde liggende som ekstraskjerm. Problemet er at den eneste oppløsningen jeg kan bruke på ekstraskjermen er 1280x720. På andre oppløsninger mister jeg en god del av skjermbildet på høyre side av skjermen, slik at scroll-bar og knappene øverst på vinduer forsvinner når jeg maksimerer vinduer og slikt. Det går selvfølgelig an å endre størrelsen på vinduer manuelt ved å dra i kanten, men det er fryktelig kjedelig å gjøre dette hver gang. Tenkte det kunne være noe muffins med at skjermene har forskjellig bredde:høyde forhold, er det noen måte å løse dette på? Ekstraskjermen har brukbart bilde i 1280x720, men savner de ekstra høydepikslene litt. En annen rar greie er at 1366x768 er teoretisk en 16:9-oppløsning, men denne funker ikke. Har funnet ved divisjon at den faktisk ikke er 16:9, forholdstallet er 0,05% større enn tallet man får ved å dele 16 på 9. Har prøvd alle tenkelige kombinasjoner av utganger fra skjermkort, tilogmed prøvd å benytte det integrerte grafikkortet i prosessoren til ekstraskjermen men får samme resultat hver gang. Noen tips? Endret 1. juli 2014 av iCrap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå