Kiiips Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hei. Hvor kan jeg finne en oversikt over ulike firmaer i ulike bransjer? Eksempelvis at innen bransjen forsikring finner man firma x, firma y, firma z osv. og at man i bransje telekommunikasjon finner man de og de firmaene osv. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Ser først og fremst etter de 20-30 største firmaene innenfor hver bransje. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Eg kjenner ikkje til nokon offentlig tilgjengelige søkemotorer som gir slik oversikt. Men det kan være at du finner ein plass der du kan søke opp virksomheiter som er registrert under f.eks næringskoda 65.120 (skadeforsikring) eller 65.110 (livsforsikring) Full oversikt over alle næringskoder finner du her: http://stabas.ssb.no/ItemsFrames.asp?ID=8118001&Language=nb Men som sagt så kjenner eg ikkje til nokon plass der du kan søke på alle registrerte virksomheiter, men kanskje dette hjelper deg litt på veg? Dei einaste søkbare oversiktene som eg veit om er sidene til kommersielle aktører der det er frivillig å stå oppført (ein må betale for å bli oppført). Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Eg kjenner ikkje til nokon offentlig tilgjengelige søkemotorer som gir slik oversikt. Men det kan være at du finner ein plass der du kan søke opp virksomheiter som er registrert under f.eks næringskoda 65.120 (skadeforsikring) eller 65.110 (livsforsikring) Full oversikt over alle næringskoder finner du her: http://stabas.ssb.no/ItemsFrames.asp?ID=8118001&Language=nb Men som sagt så kjenner eg ikkje til nokon plass der du kan søke på alle registrerte virksomheiter, men kanskje dette hjelper deg litt på veg? Dei einaste søkbare oversiktene som eg veit om er sidene til kommersielle aktører der det er frivillig å stå oppført (ein må betale for å bli oppført). Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå