Gå til innhold

Abit eller Asus ?

trym13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har levert inn et defekt Abit NF7S og får tilbake MSI K7N2 DELTA-ILSR.

Blir spennende å prøve dette.

Jeg håper at du ikke har Twinmos ram. Dette funker dårlig sammen. Jeg snakker av egen erfaring. :grumpy:

Anywho.. Jeg også driver å funderer litt på om det blir ASUS eller ABIT, men jeg tror valget faller for A7N8X deluxe fordi den har RAID (noe som jeg tror ABIT ikke har, rett meg hvis jeg tar feil).

:o HAN HAR TWINMOS :o

Lenke til kommentar
jeg kjøper meg et abit kort jeg :)

menne . er dette minne http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...56&l=2&lantall= bra til abit kortet ? har minne noe med overklokkingen og gjøre ? bare lurer.

Ja, det minnet har lave timings (LL=Low Latency) og egner seg derfor godt til AMD. Det er godt overklokkingsminne også. Minnet har ikke noe å si på hvor mye du kan overklokke prosessoren, men for hvor høy FSB du kan ha, noe som har mye å si for ytelsen.

Lenke til kommentar

jeg er ganske sikker på at jeg ikke blir tatt av "overklokkingsbasillen" .

jeg klokker bare for og spare penger . så jeg slepper og bruke masse mer spenn en jeg trenger..

egentlig tviler jeg på om jeg skal klokke mer en "2600 til 3200" og ferdig

..

jeg driver mye med gaming og videoredigering.. det er egentlig det meste, tviler på om jeg kommer til og prøve og ta yte litt litt litt og litt mer av cpuen osv..

skal klokke til 3200+ og der har jeg tenkt til og ha den ..

så . burde jeg forsatt kjøpe abit nF7 v-2 ?? siden jeg regner med at jeg ikke skal klokke mer en til 3200+ og stoppe..

eller egner asus seg bedre da ?

jo foresten . overklokker jeg fra 2600+ til 3200+ helt likt på abit som på asus ?

Lenke til kommentar

Jeg håper at du ikke har Twinmos ram. Dette funker dårlig sammen. Jeg snakker av egen erfaring. :grumpy:

Anywho.. Jeg også driver å funderer litt på om det blir ASUS eller ABIT, men jeg tror valget faller for A7N8X deluxe fordi den har RAID (noe som jeg tror ABIT ikke har, rett meg hvis jeg tar feil).

*knis*

Sorry. Jeg vet det er kjipt, men jeg klarer ikke å holde meg..

MUHUHAHA! :D:evil:

Lenke til kommentar

Snodig.. jeg har prøvd mange forskjellige rambrikker i NF7 kortene mine.. men Twinmos er de som yter best, og med minst kluss.

Som tidligere sagt her så er nForce2 og Twinmos comboen en av de mest vanlige..

Sjansene for å få problemer med Twinmos på nForce2 er små.. da tror jeg sannsynligheten for å bli stanget ihjel av en kamel ute i den egen hage er større.

Lenke til kommentar

*knis*

Sorry. Jeg vet det er kjipt, men jeg klarer ikke å holde meg..

MUHUHAHA! :D:evil:

Er det nForce og TwinMOS som er krøll eller det spesifikke HK (MSI K7N2 DELTA-ILSR)?

Mener bestetm at nForce og TwinMOS er en kjent og kjær kombo.

Lenke til kommentar

jeg lurte på om man klokk likt på abit kortet som på asus kortet ?

jeg skal jo klokke 2500+ til 3200+ som sakt..

og da lurte jeg på om jeg skalgjøre noe mer en å sette fsb till 200 og multiply til 11.

og vis kassa blir ustabil så øker jeg vcore bittelitte til fks. 1.7 .

er det sånn jeg gjør for og klokke et 2500 til 3200 og kjøre 3200 helt fint ?

eller har jeg glemt noe ? :o

Lenke til kommentar
jeg lurte på om man klokk likt på abit kortet som på asus kortet ?

jeg skal jo klokke 2500+ til 3200+ som sakt..

og da lurte jeg på om jeg skalgjøre noe mer en å sette fsb till 200 og multiply til 11.

og vis kassa blir ustabil så øker jeg vcore bittelitte til fks. 1.7 .

er det sånn jeg gjør for og klokke et 2500 til 3200 og kjøre 3200 helt fint ?  

eller har jeg glemt noe ?  :o

Ja, det er sånn du gjør det. Kjør Prime95 så lenge du gidder (ihvertfall over natta feks.) for å teste stabiliteten, er det ikke stabilt øker du vcore med et hakk om gangen til det blir det (de aller fleste XP2500 greier 2,2Ghz med 1,7v eller mindre).

Lenke til kommentar

ok takk. jeg begynner og bestille alle delene om ca noen dager. gleder meg sykt :) har lagdt ut en post under "godkjent?" på Hardware -> Hjelp jeg skal ha meg ny PC.

ta en titt innom og se om det er noe dere ville ha bytta på :)

menne . hvor kan jeg få prime95 ?

og hvordan funker det ? sånn jeg har forstått det er det et slags programm som tester PCen din for stabilitet og ytelse ? eller? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...