Gå til innhold

Abit eller Asus ?

trym13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men en ting er etter min erfaring bedre med Asus når det gjelder overklokking: Med Abit har jeg måttet formatere et par ganger etter litt uheldig klokking, med Asus skjedde aldri dette uansett hva jeg gjorde. Mer stabilt, med andre ord.

Uansett; begge er kjempekort. :)

Grunnen til dette er at Asus kortet ikke klarer å presse komponentene så langt at det blir skrevet korrupt data til disken. Send meg det asus kortet, så skal jeg vise det at det også fu**er windows´n ved skikkelig overklokking.

Trym13: Problemet med testingen til hw.no er at de ikke tar for seg overklokking skikkelig. De prøver i noen minutter, og ferdig med den saken. Om man skal tro testene dems så er faktisk A7N8X bedre enn NF7 til overklokking. Dette er jo riv ruskende galt, og det vet vi alle. Når det gjelder akkurat overklokking så er ikke hw.no riktig side å lese tester på.

Lenke til kommentar
åå.. nå fikk du meg til og lure igjenn

ASUS ELLER ABIT ? jeg skakke klokke mye.. bare litt 2600 til 3200 !

Det spiller ingen rolle om du klokker til XP2700 eller XP3200+ .. når du først ser hvor lett og artig det er så kommer du ikke til å gi deg. Jeg aner ikke hvor mange poster jeg har lest der folk angrer og skulle ønske de valgte Abit isteden pga "akutte overklokkings-interesser"

Så lenge du ikke MÅ ha to NIC onboard så ser jeg ingen grunn til å velge Asus. Kjøp Abit med det samme, og finner du ut at du må ha to NIC så kjøper du et vanlig PCI kort til 100 lappen.

Lenke til kommentar

Trym13: Problemet med testingen til hw.no er at de ikke tar for seg overklokking skikkelig. De prøver i noen minutter, og ferdig med den saken. Om man skal tro testene deres så er faktisk A7N8X bedre enn NF7 til overklokking. Dette er jo riv ruskende galt, og det vet vi alle. Når det gjelder akkurat overklokking så er ikke hw.no riktig side å lese tester på.

Dette er et viktig poeng.

Når de får inn et HK og skal teste dette ut på kort tid så er det helt klart at de aldri vil klare å strekke dette så langt som det går.

Det er alltid litt til å gå på ... Gjelder såklart også cpu tester, ram tester, skjermkort mm. Når du blir "kompis" med, og kjenner kortet ditt så vil du få langt høyere hastigheter, disse finner du ikke første kvelden ...

Lenke til kommentar

Har levert inn et defekt Abit NF7S og får tilbake MSI K7N2 DELTA-ILSR.

Blir spennende å prøve dette.

MSI er velidg brukervenlig og stabilt, men sjeldent "klokkerens valg" og gir muligens LITT mindre ytelse... skal poste erfaringer...

På tide at de ikke bare blir snakk om de to A'ene... MSI har gort det bra i tester og har som Abit SoundStor sertifisering.... Liker også Live Update og annen online support de tilbyr.

Lenke til kommentar
såå.. er asus det beste da ? for det er jo mer stabilt osv..

Neida, at Abit kortet har laget korrupte data lettere enn Asus i mitt tilfelle er vel fordi Asus er "snillere". Og med normalt vett burde det ikke skje.

Kan ta med det som skjedde sist gang jeg måtte reinnstallere OS: Jeg har moddet cpuen min til 166Mhz FSB, altså kjører den som standard på 166x15 (2500Mhz)... det går dårlig på standard vcore. Etter å ha stilt biosen til standardverdiene glemte jeg å sette ned MP. Resultatet var altså at jeg måtte innstallere OS på nytt.

Så jeg får vel si: Gå for Abit. Er jo litt billigere også. :)

Lenke til kommentar

Jeg håper at du ikke har Twinmos ram. Dette funker dårlig sammen. Jeg snakker av egen erfaring. :grumpy:

Anywho.. Jeg også driver å funderer litt på om det blir ASUS eller ABIT, men jeg tror valget faller for A7N8X deluxe fordi den har RAID (noe som jeg tror ABIT ikke har, rett meg hvis jeg tar feil).

Lenke til kommentar

Jeg håper at du ikke har Twinmos ram. Dette funker dårlig sammen. Jeg snakker av egen erfaring. :grumpy:

Anywho.. Jeg også driver å funderer litt på om det blir ASUS eller ABIT, men jeg tror valget faller for A7N8X deluxe fordi den har RAID (noe som jeg tror ABIT ikke har, rett meg hvis jeg tar feil).

NF7 har raid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...