Gå til innhold

Abit eller Asus ?

trym13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil påstå kortene er like gode til vanlig bruk og Abit-kortet er bedre til overklokking. Tipper du blir fornøyd uansett hva du velger. Finn deg en krone, velg side og kast den opp i lufta. Du kommer ikke til å få noe skikkelig svar her inne, Asus-fanatikere anbefaler Asus og Abit-fanatikere anbefaler Abit.

Lenke til kommentar

At Asus alltid virker er vel å generalisere litt for mye vel?

Jeg har fått a7n8x som ikke funker....

Byttet det i et nf7-s. (kommer snart)

nf7-s har vifte på chipsett og P4 strømkontakt som kan gjøre det litt mer stabilt når du overklokker.

Asus har mer features. (bl.a. 2 x nettverk)

Hva har du mest bruk for?

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall godt fornøyd med mitt kort. Men jeg har ingen grunn til å fortelle deg hvilket kort du skal velge, fordi jeg har ikke prøvd det andre kortet.

Eneste jeg har å klage litt på et er at det ikke er noen kjøling på Southpolen på abit kortet. noe jeg har satt på i ettertid.

Lenke til kommentar

Problemet med Asus og overklokking er ikke bare det at man ikke kan kjøre så høy FSB, for det kan man ikke på NF7 heller når man kjører høy multi. Problemene kommer når du skal gi rambrikkene nok strøm til å holde følge på feks 225Mhz med lave timings. Med max vdimm på 2.8 så sliter man med å få til dette med mindre man har noen sinnsyke rambrikker.

Man får heller ikke presset stort ekstra ut av en cpu på asus kortet, for max det har å levere er 1.85vcore. Kortet har også 2-fas strømforsyning, og det kan resultere i litt mere ustabile spenninger.

Lenke til kommentar
HAHAHA! Der lurte vi deg til og kjøpe feil kort ja! :D

neida, håper det virker, når man tenker på failraten til abit kort.

Antall feil, eller feilrate?

At det er mange som har problemer med abit tror jeg skyldes at de selger mye, og at det er mange kløner som tror de kan herje vilt i biosen siden et er et OC-kort.

At Abit har høyere feilprosent enn de andre levrandørene stiller jeg meg litt kritisk til. Tror nok de er like gode som alle andre kjente merker.

Lenke til kommentar

ok nå er det mange som sier forskjellig . jeg har tenkt og kjøpe meg en xp2600+ cpu og overklokke til xp3200+.

da har det seg sånn at jeg burde kjøpe abit ?

da vill det være større sjangs for at det vill virke stabilt og alt fint eller ?

Lenke til kommentar
HAHAHA! Der lurte vi deg til og kjøpe feil kort ja! :D

neida, håper det virker, når man tenker på failraten til abit kort.

Antall feil, eller feilrate?

At det er mange som har problemer med abit tror jeg skyldes at de selger mye, og at det er mange kløner som tror de kan herje vilt i biosen siden et er et OC-kort.

At Abit har høyere feilprosent enn de andre levrandørene stiller jeg meg litt kritisk til. Tror nok de er like gode som alle andre kjente merker.

Tja, et eks på det er han som sendte meg en pm fordi han hadde problemer med kortet, det kom da frem at han hadde hatt det liggende på vegg til vegg teppenet menst han monterte delene på det. Da ber du om trøbbel :wink:

Lenke til kommentar

det står jo på hw.no testen at asus har "gode overklokkings egenskaper" så skjønner ikke hvorfor dere sier at det er så mye dårligere..

jeg ville tro at begge kortene er sånn ca. like bra til overklokking . bare at du kan klokke abit noen hakk mer.. men jeg skal jo klokke fra xp2600 til xp3200+. så tror du asus vil funke fint til dette ?

Lenke til kommentar

Jeg vil si jeg kan uttale meg ganske bra om dette, da jeg har begge kortene (Asuset er til salgs).

Skal du ikke klokke, er Asus best. Det har blant annet litt mer "snacks", som to nettverkskontrollere. Men skal du klokke er det utvilsomt Abit som stikker av med seieren. Asus funker fint hvis du nøyer deg med å feks. klokke din XP2500 til 3200, men vil du ha FSB opptil 250Mhz og mulighet til å sette diverse spenninger ganske så høyt opp er det Abit du skal ha.

Men en ting er etter min erfaring bedre med Asus når det gjelder overklokking: Med Abit har jeg måttet formatere et par ganger etter litt uheldig klokking, med Asus skjedde aldri dette uansett hva jeg gjorde. Mer stabilt, med andre ord.

Uansett; begge er kjempekort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...