Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lov om skolen skal informere skriftlig om eksamensfrister?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skolen ramser opp under en avslutningsmiddag vi hadde, frister for klaging. I tillegg kunne jeg ikke finne noe om denne hurtiklagen som må være ny i år. Tydeligvis gikk den fristen ut 26.juni. Jeg fikk vite karakter 20.juni og sendte mail 27.juni om klage. Men tydeligvis (som ikke sto på hordaland fylkeskommune sine sider) skal klagen sendes skriftlig til rektor på skolen og ikke mailen [email protected]! Jeg fikk svar NÅ fra eksamenskontoret at jeg måtte sende skriftelig..

Håpløst, ingen tydelig informasjon om frister så denne hurtiklagingen er tydeligvis for seint.

Klaging privatister 10 dager, dvs fristen er i dag.

Lenke til kommentar

Jeg fikk resultatet 20.juni, og sendte klagen (som tydeligvis var feil å sende til som jeg fikk svar om i dag) den 27.juni. Så da var det ikke gått 10 dager engang.

Men skolen sa at det var frist 26.juni nå for dette hurtigklage greiene, men hvordan kunne jeg vite det når det ikke står på Udir, lovdata eller hordaland fylkeskommune, siden der står det kun om denne 10 dagers klagingen som ser ut til å være noe annet enn hurtigklage? Finnes det liksom 3 forskjellige klageordninger, siden man kan klage etter fristen og før fristen på 10 dager men begge blir ikke avgjort før oktober, og kun hurtigklage som gir resultat før siden ha det til studie?

Fatter ikke

Lenke til kommentar

Hvis resultatet ble gjort tilgjengelig for alle den 20. juni, så hadde jeg tatt kontakt og henvist til hva fristen skal være. Sikker på at det ikke ble lagt ut på Internett tidligere? Regner med at fristen for hurtigklaging også skal være 10 dager. Tingen er at klagen skal være fremme hos fylkesmannen senest 1. juli. Det er nok dette som har ført til tidspresset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...