Gå til innhold

Oppstartsproblemer

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har en eldre maskin som ikke alltid vil starte.

Når jeg skrur den på kommer den ikke lengre enn der det vanligvis skal kommer et pip. Pipet kommer ikke, og maskinen står bare og sviver, mens det står "No Signal" på skjermen.

Kun det oransje lyset lyser (harddisk led), mens det grønne (power antar jeg), sjelden kommer på - kun noen ganger hvis jeg prøver å skru på maskinen nok ganger, eller hvis jeg kutter strømmen, og setter den på igjen.

Troubleshooting lysene (6 stk på rekke på HK -ish) sier "Early chipset failure."

Jeg har grunn til å tro at problemene oppsto etter at jeg byttet ut GF2 med et Radeon 9600. Kortet står skikkelig i og fungerer.

Noen ganger booter maskinen helt fint på første forsøk, andre ganger må jeg prøve utallige ganger før den kommer i gang.

Andre som har hatt liknende problemer, eller vet hva som kan være galt?

Maskinen består forøvrig av følgende komponenter -

*Aopen kabinett m/250W

*MSI K7T Pro2 A

*AMD Athlon 1,1 GHz

*3x 128MB SD-RAM PC-133

*C3D Radeon 9600 Pro 128MB

*SB Live! 1024

*CD-ROM og brenner.

vh Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten er det strøm, eller så er det fordi hovedkortet ikke støtter så nytt skjermkort. Hadde en kamerat som hadde en dual P3 og prøvde å kjøre et ATI Radeon 9700 pro. Han hadde store problemer med å få systemet til å fungere. Jeg hadde da et GF4 Ti4600. Vi byttet, og han fikk ikke noen problemer med GF4... og jeg fikk et kongerått kort som fortsatt kan sette de fleste kort på plass i dag :D:D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...