Peppep Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Apropos hva som er "korrekt norsk": Clue 4.0 (ordbok) sier: Bandana --> Bandanna = stort, mønstret tørkle. Der har du kilden din også, JoachimR. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Flott! Haha, Haltan! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Apropos hva som er "korrekt norsk": Clue 4.0 (ordbok) sier: Bandana --> Bandanna = stort, mønstret tørkle. Der har du kilden din også, JoachimR. Apropos hva som er "korrekt norsk": En kommersiell ordbok som kun baserer seg på Engelske<->Norske ord, gjør _hva_, sånn helt presist, når det finnes et engelsk ord uten norsk motstykke? Du tror dem henviser til www.sprakrad.no for "korrekt norsk"... eller *Shock! Horror!* snekkrer dem sine egne ord, sånn bare for å ha et ord i lista si? Fra Norske ordbøker: Bokmålsordboka Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'bandanna' i bokmålsdatabasen. Nynorskordboka Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'bandanna' i nynorskdatabasen. Bokmålsordboka Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'bandana' i bokmålsdatabasen. Nynorskordboka Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'bandana' i nynorskdatabasen. EDIT: Nei da stemmer jeg heller for skalleskaut, eller helt enkelt skaut: skaut I skaut n1 (norr skaut, besl med skyte, eg 'noe som skyter fram') tørkle brukt som hodeplagg av kvinner . Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 én N kanskje? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Altså, "--> Bandanna" var ikke den norske delen. Det er f.eks. US->UK, o.l. Fra de mindre brukte/slang-ordene til de "riktige" engelske. Oversettelsen til norsk var med andre ord ikke bandanna, men "stort, mønstret tørkle". Kanskje dårlig formulert/forklart av meg (står slik i ordboka). Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Altså, "--> Bandanna" var ikke den norske delen. Det er f.eks. US->UK, o.l. Fra de mindre brukte/slang-ordene til de "riktige" engelske. Oversettelsen til norsk var med andre ord ikke bandanna, men "stort, mønstret tørkle". Kanskje dårlig formulert/forklart av meg (står slik i ordboka). HAHA JoachimR Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 lol tehe SnowDOG_.. hva er det gamerne sier igjen? JO!... E I D Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 It looks like a duck It quacks like a duck It walks like a duck Mabe it is a duck? Det ser ut som et skaut Det brukes som et skaut Kanskje det er et skaut? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Det ser ikke ut som et skaut det brukes ikke som et skaut Kanskje det ikke er et skaut? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hva synes dere om bandanaer? At det er skaut. Og hva med de som bruker dem? At dem ser ut som femiklatter. Vet dere i det hele tatt hva det er? Skaut. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 "femiklatter" vil vi ha en definisjon på! Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 En femiklatt er en som bla bruker bandanaer Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 jeg etterlyser en bedre forklaring! Er bandanaer så feminint at det gjør noe? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 JoachimR.. Ikke for å virke nedverdigende..(*tar meg selv hardt i nakken*) Men å preke på den lille sandhaugen din om de store, ikke-eksisterende forskjellene på skaut og bandana blir bare.. Sosialt selvmord.. Ok? Altså, hvis du er ute etter å bli hørt på dette forumet ved senere anledninger, så er nok ikke dette hva mannen i gata ville valgt. Leste du den tidligere tråden om fenomenet trolls? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 jeg etterlyser en bedre forklaring! Er bandanaer så feminint at det gjør noe? Mhm. Hvorfor går du med bandana da? Fordi..det skal holde det lange håret ditt unna juret når du melker? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Fordi det er tøft! Det er kult med bandanaer vet du!! Jeg har jo også en med amerikansk flagg jeg bruker inne i mellom, den skulle du hatt den! Jeg bruker dem ganske enkelt fordi det ser bra ut! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Mhm. Hvorfor går du med bandana da? Fordi..det skal holde det lange håret ditt unna juret når du melker? Good one. :smile: Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 jeg etterlyser en bedre forklaring! Er bandanaer så feminint at det gjør noe? Mhm. Hvorfor går du med bandana da? Fordi..det skal holde det lange håret ditt unna juret når du melker? GULLKORN! Lenke til kommentar
WickedOne Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 <--stolt eier av baby blå "bandana" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg