Gå til innhold

Til eiere av Z680 - ekspert spørsmål.


Anbefalte innlegg

Har vært og kikket på disse høyttalerene idag og har i den sammenheng noen spørsmål.

 

Når det gjelder hiss lyden så merket at jeg mye forsvant når jeg plugget fra ledningen til PC som den stod utstilt med. Vil den komme tilbake med å koble til koaks kabel? (noe lyd var det igjen)

 

Bruker dere kun digitalkabel til spill/musikk/film?

 

Isåfall: Funker det i alle spill? (får dere surround i alle spill, eller må dere bruke de analoge kablene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vært og kikket på disse høyttalerene idag og har i den sammenheng noen spørsmål.

 

Når det gjelder hiss lyden så merket at jeg mye forsvant når jeg plugget fra ledningen til PC som den stod utstilt med. Vil den komme tilbake med å koble til koaks kabel? (noe lyd var det igjen)

 

Bruker dere kun digitalkabel til spill/musikk/film?

 

Isåfall: Funker det i alle spill? (får dere surround i alle spill, eller må dere bruke de analoge kablene)

Hvorfor er det et ekspert spm?

 

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, er det surround lyd på PC-spill det er snakk om?

 

Tror ikke surround-lyd i PC spill er kodet i Dolby Digital 5.1, så det må vel gå over analoge kabler.

 

Eller tenker du på dolby pro logic II reprodusering du tenker på?

Lenke til kommentar

jeg bruker ikke mitt z-680 anlegg til pcen i det hele tatt, så jeg aner ikke hvordan de funker mot pc spill. bruker det til xbox og dvd-spiller, og det fungerer fett som fy. koaks fra dvd, og optisk fra xbox. hiss lyden er borte på de nyeste settene, så det skal ikke være noe problem. den lyden hadde ingenting med om det var koblet til pc eller ikke å gjøre heller, den kom fra subwooferen, og ga et konstant sus i alle høytalerne. jeg har hatt settet i snart et år nå, og har fått to nye, og det siste har jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar
Har vært og kikket på disse høyttalerene idag og har i den sammenheng noen spørsmål.

 

Når det gjelder hiss lyden så merket at jeg mye forsvant når jeg plugget fra ledningen til PC som den stod utstilt med. Vil den komme tilbake med å koble til koaks kabel? (noe lyd var det igjen)

 

Bruker dere kun digitalkabel til spill/musikk/film?

 

Isåfall: Funker det i alle spill? (får dere surround i alle spill, eller må dere bruke de analoge kablene)

Hvorfor er det et ekspert spm?

 

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, er det surround lyd på PC-spill det er snakk om?

 

Tror ikke surround-lyd i PC spill er kodet i Dolby Digital 5.1, så det må vel gå over analoge kabler.

 

Eller tenker du på dolby pro logic II reprodusering du tenker på?

 

Jeg tenker på spill med EAX f.eks. Må disse gå over analog så utgår anlegget for min del. Da kan man liksågodt kjøpe billigere. Skal kun bruke det til spill.

Lenke til kommentar
Har vært og kikket på disse høyttalerene idag og har i den sammenheng noen spørsmål.

 

Når det gjelder hiss lyden så merket at jeg mye forsvant når jeg plugget fra ledningen til PC som den stod utstilt med. Vil den komme tilbake med å koble til koaks kabel? (noe lyd var det igjen)

 

Bruker dere kun digitalkabel til spill/musikk/film?

 

Isåfall: Funker det i alle spill? (får dere surround i alle spill, eller må dere bruke de analoge kablene)

Hvorfor er det et ekspert spm?

 

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, er det surround lyd på PC-spill det er snakk om?

 

Tror ikke surround-lyd i PC spill er kodet i Dolby Digital 5.1, så det må vel gå over analoge kabler.

 

Eller tenker du på dolby pro logic II reprodusering du tenker på?

 

Jeg tenker på spill med EAX f.eks. Må disse gå over analog så utgår anlegget for min del. Da kan man liksågodt kjøpe billigere. Skal kun bruke det til spill.

Jeg er ganske sikker på at EAX-lyd og sånn må gå over analoge kabler, desverre :(

 

Hvis det kun skal brukes til spill er det vel, som du sier, bedre å kjøpe et billigere sett. Da sparer du samtidig penger og :D

Lenke til kommentar

Her er det vel åpenbart noen misforståelser ute og går.

 

Z-680 tar i mot flerkanals lyd i alle former den, det er lydkortet det kommer an på, men det visste dere vel. Har du noe annet enn Nforce2 hovedkort med soundstorm, dvs 99% sikkert Creative, kan du bare glemme å få flerkanals digital ut. (DD 5.1) Har tilgang til både Soundstorm og Audigy2 i maskina mi, bruker seff Audigy da jeg har ingen problemer med å koble analogt til Z-680, pluss at jeg kan få spill i EAX3 HD. Forskjellen på lydkvaliteten mellom digitalt/analogt er et ikke-spørsmål.

 

Digitalutgangen i Audigy gir bare 5.1 på DVD.

Er du så heldig at du har AMD, Nforce2 og Soundstorm, kan du få flerkanals lyden i spillet (f.eks EAX2.0) kodet til DD 5.1 på en digital kabel, optisk i mitt tilfelle, som igjen dekodes av Z-680. Sweet!

Lenke til kommentar

Finnes det INGEN andre lydkort som klarer det nForce2 SoundStorm klarer? Altså få 5.1 i EAX osv ved bruk av digital utgang.

 

Hvis vi ser på andre lydkort som Terratecs SoundSystem Aureon 7.1 Space, SoundSystem DMX 6Fire 24/96. Eller kanskje M-Audio Revolution 7.1?

 

PS - Hvorfor er lydkvalitets-forskjellen mellom digital og analog et ikke-spørsmål? :p Jeg lurer fælt

Lenke til kommentar
PS - Hvorfor er lydkvalitets-forskjellen mellom digital og analog et ikke-spørsmål? :p Jeg lurer fælt
Kansje fordi forskjellen på lyd-kvaliteten ikke er så stor?

 

Mellom en bra DVD-spiller og en surround receiver vil sikkert forskjellen være større.

 

Selv om EAX surround går ut gjennom DD 5.1 og digital-kabel forblir jo lydkvaliteten fremdeles den samme.

 

Spill har vel heller ikke så enormt bra lyd at man er kresen på kabler?

 

Greit når de kabel frikene maser ang. plate- og CD-spillere, hifi-høytalere og sånn, men til spill-bruk :roll::roll::roll: ???

Lenke til kommentar

Uansett er det jo logisk at det er analogt som gir den beste lydkvaliteten, men når lyden uansett blir "digitalisert" i lydkortet :) før den sendes analogt har det lite å si.

 

Tviler på at det er andre lydkort enn Soundstorm som kan enkode DD5.1 ja. I såfall hadde jeg ikke kjøpt meg Audigy2.

Men... hvorfor er du så gira på å koble digitalt da? Z-680 er jo snaskens uansett, ikke vits å kjøpe billig dritt selv om du ikke får kobla digitalt. :shrug:

Lenke til kommentar
Uansett er det jo logisk at det er analogt som gir den beste lydkvaliteten, men når lyden uansett blir "digitalisert" i lydkortet :) før den sendes analogt har det lite å si.

 

Tviler på at det er andre lydkort enn Soundstorm som kan enkode DD5.1 ja. I såfall hadde jeg ikke kjøpt meg Audigy2.

Men... hvorfor er du så gira på å koble digitalt da? Z-680 er jo snaskens uansett, ikke vits å kjøpe billig dritt selv om du ikke får kobla digitalt. :shrug:

 

Haha ja. Jeg er gira for jeg vil ha den BESTE lydkvaliteten jeg kan få ut av det jeg kjøper :p Jeg har jo ikke akkurat peiling på detta lissom så jeg bare spør :)

 

Kjøpte meg et Terratec Aureon 7.1 Space. Siden jeg hører for det meste på musikk og spiller ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...