TheBoz Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Fikk i dag følgende sjokk melding i mailen min: Du har en ordre på ISDN/Oppringt - fri bruk døgnet rundt for fastpris, liggende inne til behandling hos oss. Vi endrer nå denne ISDN/Oppringt-avtalen. Fra fri bruk døgnet rundt for fastpris pr. måned, til syv timer per dag (545 pr. måned,- for enkel line, 895,- for dobbel linje). Endringen gjelder fra og med 1.november. Det er jo for *sensurert* derfor jeg jeg har slitt med å si opp tiscali, gå over til tele2000 på telefonen og alt!! Dette må slå alt, INKLUDERT TELENOR! Er det i det heletatt lov? Nei, kan IKKE få bredbånd her så det er ikke noe alternativ. Skal vi som ikke har tilgang på bredbånd måtte betale i dyre dommer for internett? Er fastpris ISDN så umulig å få til? Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Skjønner de egentlig godt jeg, hvem gidder å levere et produkt som man kun taper penger på? Tviler på at de har masse penger å sløse bort, og det tror jeg ikke at du heller ville gjort hvis det var dine penger som ble brukt. Forstår godt at du er frustrert over at du ikke kan få ADSL, men synes din overskrift var veldig urettferdig og barnslig! Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Med tanke på at folk bytter teleleverandør for å få tilbudet er det uprofesjonelt. Vi snakker om et firma som har serverparken i kontorlokaler... Lenke til kommentar
errgo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ble litt paff når jeg så den eposten jeg også I det minste gir de kundene beskjed at noe er på ferde og gir kunden mulighet til å reagere samt velge hva de vil gjøre, noe en ikke kan si om alle selskap *host*Tiscali*host* Nå bør de i det minste droppe å ta 53øre per oppkobling, slik at vi kan fordele de 7 timene litt bedre ut over døgnet uten at det koster ekstra. Er det forresten noen som kan anbefale et bra program som automatisk følger med på internet forbruket pr. døgn? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Skjønner de egentlig godt jeg, hvem gidder å levere et produkt som man kun taper penger på? Tviler på at de har masse penger å sløse bort, og det tror jeg ikke at du heller ville gjort hvis det var dine penger som ble brukt. Selvsagt vil de ikke "sløse" penger, men dette burde de da tenkt på før de gikk ut med dette tilbudet + dette burde han blitt varslet om tidligere. Jeg har ingen formening om Kvalito, men akkurat dette syns jeg var amatørmessig. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 DU Meter, følger både tid og KB som flyter inn og ut. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er det forresten noen som kan anbefale et bra program som automatisk følger med på internet forbruket pr. døgn?DU Meter er fin. Den viser daglige, ukentlige, månedlige samt totale overføringer osv. (både inn og ut). Se mer på www.dumeter.com PS: lag heller en egen tråd neste gang istedenfor å spore av andres tråder Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Og da var kvalito sagt opp!! satan, jeg er sint nå... meget sint Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er fastpris ISDN så umulig å få til? Det var ingen bombe at dette kom, jeg regnet med det faktisk. De opplevde sikkert det samme som Cybercity i sin tid at folk lot linja stå oppe døgnet rundt for og få "valuta" for pengene og på den måten sørget de for og ødelegge for seg selv. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ble også litt sjokket over den mailen. Det jeg reagerte mest på var at den kom i mailform, og ikke som brevform. Også var det vel ikke lang nok tid fra "varselen" til de endrer "tilbudet" sitt? De har ganske god support, det vil jeg si, men det er andre faktorer som trekker ned (bla. dårlig planlegging som skaper disse situasjonene og hehe. rett og sett dårlig korrektur (De som har lest bestillingsbekreftelsen som du får i posten etter å ha bestilt adsl... Morsom ) Flott om kvalito kan rettferdiggjøre denne endringen her P.S Skriver som privatperson, ikke i sammenheng med Hardware.no eller Amotor.no Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Må nevne en ting til i forbindelse med dette. Den 1. oktober fikk jeg mail fra Kvalito etter at jeg har spurt de om følgende: Dere sier at det er "vårt mål og plan".. Så det kan fort endre seg til å bli tellerskritt for overforbruk? Kan dere gi noen garantier for hvor lenge fastpris vil holde stand? Fikk følgende svar av kvalito: Det foreligger per i dag INGEN planer om å endre på dette tilbudet Dette var 1. oktober, og i dag, 21. oktober så kommer de med dette.. Frustrerende. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ehm... fikk samme epost i dag/kveld eg også. Skal sei dei skifter på ting fort. Kan vi godta dette da? Så kort varsel? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Kan vi godta dette da? Så kort varsel? Jeg er temmelig sikker på det er 2mnd. meldingsfrist. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Ehm... fikk samme epost i dag/kveld eg også. Skal sei dei skifter på ting fort. Kan vi godta dette da? Så kort varsel? Har vel ikke noe valg når vi ikke har gått inn på noe bindingstid.. Desverre.. Men jeg fikk i alle fall valg om å godta det eller ikke betale noe i det hele tatt. Men blir vel til at jeg tar i mot, blir tross alt noe bedre enn tiscali med 6 timer pr. dag. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Skjønner de egentlig godt jeg, hvem gidder å levere et produkt som man kun taper penger på? Et proffesjonelt firma starter jo ikke opp med tjenester de vet de bare kommer til å tape på! Slikt finner de ut på forhånd. Og Kvalito tar jo kaken. Prisen har vel økt med 300% eller på den relativt korte tiden de har hatt tilbudet, og det tyder jo på at de ikke har hatt den fjerneste anelse om utgiftene på det de drev med. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så ufattelig vanskelig å la folk som ikke har mulighet for å få bredbånd, også få lov til å "henge" med på datafronten. Hva er det som gjør at slike fastpris ordninger går helt fint i andre land, og har stort sett vært slik helt siden dial-up kom? Er det kanskje at Telenor vet de kan ta hvor mye de vil, siden vi ikke har noen andre alternativer uansett? Er helt utrolig at vi må bli straffet pga vi ikke kan få ADSL. Synes det ville vært ganske rimelig at vi som ikke har mulighet for å få ADSL, kunne fått ISDN med fri bruk, til samme pris som erstatning. Noen nevner at det ville belastet nettet så voldsomt hvis vi kunne sittet på ISDN 24/7 - men nå er jo Telenor flinke til å skryte over hvor store deler av Norge de dekker med ADSL, så da er jo ikke det et problem? Siden det tydligvis er få av oss ISDN slaver igjen? Vi kan da umulig belaste nettet noe mer enn slik det var før ADSL kom!? Jeg synes synd i dere. Men jeg er så heldig at jeg kommer meg bort fra telenor innen en måned. BKK har tatt ansvar og bygget ut ADSL hvor jeg bor, så snart er det ut med både internett, ISDN, og telefon abonnement fra Telenor. Vi gleder oss til å fortelle dem det. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Vil tippe kvalito fanger mange nye kunder i denne tråden ja, Sjekk f.eks denne. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=161001 Overskrifta er blitt endra, derfor er den ikkje så barnslig lengre. Koffor virker ikkje flat rate i norge på oppringt samband? Det er da vel ikkje så mykje vanskligere i Norge enn i andre land? Kva prisnivå ligger dei på i utlandet da? Men det var jo ganske optimistisk og starte med 145 kr 2x lingjer døgnet rundt da... Dei viste jo at det ville gå til helvete. Det var nok kun for og samle kunder. Og no har dei sikkert fått så mange kunder som dei klarer og administrere (kanskje litt for mange, dei reknar vel med noken seier opp abb'et sitt) så da sitter dei med ein passlig kundemasse, så kan dei starte pengesugemaskina si, i god tiscali og telenor ånd. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 ja-ja jeg er i hvertfall ferdig med Kvalito både ISDN fsatpris og telefoni avtalen.. (sendte dem mail 3 min. etter jeg leste mailen fra Kvalito). Møkka firma fra ende til annen. Dette var kun en triks for å få noen extra kunder. Tenkte meg det fra første stund men-men. Kult så lenge det varte. Har også hatt en del kluss med regningene fra kvalito så det er like greit å bli kvitt dem for min del! Ustablie linjer har det også vært den senere tid. Nei Kvalito kan Dra til helvete og håper dere går slik konkurs som ingen andre har gjort før!! Gjeng med nisser som sitter og styrer prispolitikk i dette landet. Tilogmed service er snart en sagablott! Hail Norge; siste Sovjet stat Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Med tanke på at folk bytter teleleverandør for å få tilbudet er det uprofesjonelt.Vi snakker om et firma som har serverparken i kontorlokaler... Hvor ellers skal de ha det? I grunnfjellet? Er ikke akkurat samfunnskritisk at kvalito sine servere er oppe, majoriteten av servere står jo i helt vanlige bygninger. AtW Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Herregud, hva er detta for et dritt firma egentlig? Klarer dem ikke og overleve på di blodprisene som dem innførte 595 single 895 dobbel isdn? Wtf!!! i mange andre land har dem et tilbud med "flat rate"på dialup, hva ****** skal være så jævli vanskelig i Norge med og klare og gjennomføre et lignende tilbud? Dialup brukerne betaler jo dobbel så mye som adsl brukerne og ennå klarer dem ikke og få dette gjennomført. Faens korrupte dritt land Norge har blitt(eller har bestandig vært). Til Kvalito Er det mulig for eksisterende isdn kunder og gå over på Bedrifts tilbudet? Som koster noe sånt som 1295,- pr mnd(latterlig pris btw)? ER DET MULIG? Eller må jeg krype til korset og sitte og telle på mine fingre tellerskritt? Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Og en annen ting jeg må bare si meg 100% enig med GeeZuZz. Jeg mister helt beherskelsen her nå!!!!! ****** i helvete 595,- for ei sur 64 k linje er vel ganske mektigt....hva mere er det It(isp) Norge tror dem kan forlange av folk? tydeligt at Kvalito sliter men, det for da være måte på.....jeg skal ikke ha dems problemer på min kappe.Jeg betaler og har alldri hatt en betalings anmerkning ifølge diverse selskap,og slik akter jeg og ha det. Rydd opp i dritten deres føre dere prøver og virke seriøse Kvalito og ikke la det gå utover di svake som prøver hemningsløst og få seg en fast oppkobling.Og attpåtil bli ført bak lyset. La meg spørre, hva må til av kapital av den enkelte forbruker for og kunne surfe 24/7 ? Hvor mye må dere ha? Hvor mye må til av kapital for at dere skal holde hodet over vannet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå