Gå til innhold

Ny CPU, en XP3200 eller kjøpe en billigere og klokke den??

Zeer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører prime 95 nå, har kjørt 10-15 min nå.

cpu tempen er 62 grader. Ser ut som den stiger sakte men sikkert. Er ikke det for høyt? Kjører 185*11@1,76v.  

Har hatt den på originale innstilinger noen måneder, har det noe å si? Syns jeg husker at den kjørte prime 95 på 190*11. Har bootet på 200*11 tidligere, men da var den ustabil.

Huffe!

Sjekk att du bare har ett tynt lag med kjølepasta på CPU.

Sjekk att det er god kontakt mellom CPU-Kjerne og kjøler.

Sjekk att viften spinner slik den skal og at det ikke er noe som bremser den.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg heller kjøpt en 3200+. Ikke noe som er bedre enn et overlegent system uten noe som er overklokket 8) Selfølgelig, det er gøy å overklokke, men har aldrig sett vitsen med å bare gjøre det for å gjøre det. Blir smør på flesk :smile:

Det er jo tross alt en viss risiko forbundet med overklokking, og har jeg råd til det råeste på hjemme pc markedet, kjøper jeg heller det, enn noe lenger ned på lista, som kan nærme seg det råeste ved overklokking.

Lenke til kommentar
jeg anbefaler deg til ikke å kjøpe Volcano 11, om du da ikke har hørselvern, ev. at du ikke skal oc.. Den er bra til å oc, men på full rpm, som du da må ha, bråker den som ett modellfly...

Helt korrekt, den bråker noe forferdelig. :o

Har en Barton 2500+ som går stabilt på 200*11, dette med std. Vcore. Hadde tidligere en Volcano 11. Denne gikk konstant på 3500-4000 rpm og en temp rundt 55 c.

Gikk lei av bråket og kjøpte en Zalman CNPS 7000A CU. Den er helt vanvittig bra. Temp på 33-35 c og praktisk talt lydløs. :D

Flyby

Lenke til kommentar
Kjører prime 95 nå, har kjørt 10-15 min nå.

cpu tempen er 62 grader. Ser ut som den stiger sakte men sikkert. Er ikke det for høyt? Kjører 185*11@1,76v.  

Har hatt den på originale innstilinger noen måneder, har det noe å si? Syns jeg husker at den kjørte prime 95 på 190*11. Har bootet på 200*11 tidligere, men da var den ustabil.

Huffe!

Sjekk att du bare har ett tynt lag med kjølepasta på CPU.

Sjekk att det er god kontakt mellom CPU-Kjerne og kjøler.

Sjekk att viften spinner slik den skal og at det ikke er noe som bremser den.

Hvis jeg hadde tatt på litt for mye så hadde det vel bare blitt skvist utenfor? Men jeg tror ikke det er for mye. Hvor mye skal jeg bruke?

Hvordan får jeg av den gamle pastaen uten å ødelegge kjernen hvis jeg skal ta på ny?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...