Gå til innhold

Oppgradering til 5-6k - CPU, GPU, HK og SSD

Anbefalte innlegg

Nå har pcen tatt omtrent fullstendig kveld her så trenger en liten upgrade.

Sitter å tenker;

• i5 4670k
  • GTX770
  • Minimum 8GB ram
  • 240GB SSD
  • Hovedkort?

Noen som har noen tips/anbefalinger her? Hadde håpet å gjøre det så billig som mulig uten at det går alt for mye utover kvalitet. Har 5-6k å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart jeg har. Du tar en pakke fra netonnet.no som har et Z97 HK, RAM og en i5-4690K CPU. Jeg velger et R9 280X med 3gb minne siden det vil gi mer ytelse i spill. Da har vi svidd av såpass med penger at det blir en 120gb SSD fra Samsung.

Hele sulamitten kommer på sterke 6278,- fritt levert på døra hjemme på døra di. Men da har du et oppsett som vil gi deg spilleglede i mange år fremover.

Endret av bytrollet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det skjermkortet har asus sin DCII kjøler, som er en av de beste custom kjølerene, så støy skal du ikke være redd for der.

men jeg ville heller gått for GTX 770 som du nevnte selv,

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det finnes et adapter til det, men med to kjølere bør det ikke være for mye støy på det. Jeg ser nå at et GTX770, som yter noe av det samme i spill, også er med et spill (watch dog). det gir det litt mer om du tenker på den måten. Litt kjedelig at det kommer ut en GTX8** serie snart da. Mulig du bør vente en liten måned, eller to, før du gjør noe.

Lenke til kommentar

det skjermkortet har asus sin DCII kjøler, som er en av de beste custom kjølerene, så støy skal du ikke være redd for der.

men jeg ville heller gått for GTX 770 som du nevnte selv,

Hvordan er gtx 770 på støy da?

Jeg vet ikke om det finnes et adapter til det, men med to kjølere bør det ikke være for mye støy på det. Jeg ser nå at et GTX770, som yter noe av det samme i spill, også er med et spill (watch dog). det gir det litt mer om du tenker på den måten. Litt kjedelig at det kommer ut en GTX8** serie snart da. Mulig du bør vente en liten måned, eller to, før du gjør noe.

Hehe, skulle gjerne ventet hvis jeg kunne. Men pcen er kommet til det punktet at hvis den varer en uke til så er jeg fornøyd. Konstant artifacts og tull nå... :o
Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg har en liten forkjærlighet for Nvidia, selvom mine tre siste kort har vært Ati :p Ser de har fire utganger, noen som støtter at alle er i bruk samtidig? Eller er det slik som før at to av portene deler samme båndbredde?

EDIT: Kan vel legge til at spilling blir sannsynligvis gjort på 2*1920x1200 skjermer. Ser at det GTX770 har 2GB ram vs 3GB på R9 280X. Vet ikke om det har noe så mye å si? Vet bare at det hadde noe å si når man snakket om 512MB vs 1GB før i tiden :tease:

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

Ut fra forskjellige tester har det ikke noe å si på de fleste spill. Jeg tror ikke det er så mange spill som klarer å nyttiggjøre seg av noe særlig mer en 2GB ram per i dag. Men noen er det helt sikkert. Jeg er usikkert på hvordan det slår ut siden du skal bruke to skjermer, så der må det komme inn andre innspill.

Det klarer sikkert alle utgangene om du plugger dem inn, men jeg tror opplevelsen din vil bli litt, skal vi si, redusert.

Lenke til kommentar

OK, var litt det jeg hadde på følelsen og.

Altså, jeg har tre skjermer på pulten, 2*24" og 1*27", også skulle jeg gjerne hatt en hdmi til forsterker for film på tv også, så er ikke alle skjermene som blir brukt til like krevende ting.

Lenke til kommentar

Jeg tror, uten å kunne dokumentere det, at et GTX770 kort blir i minste laget for å drive to-tre skjermer på en tilfredstillende måte. Jeg tror nok det skal gå greit med to skjermer og at det vil gi deg en grei opplevelse i de fleste spill om du ikke setter alt på max.

Lenke til kommentar

Jeg tror, uten å kunne dokumentere det, at et GTX770 kort blir i minste laget for å drive to-tre skjermer på en tilfredstillende måte. Jeg tror nok det skal gå greit med to skjermer og at det vil gi deg en grei opplevelse i de fleste spill om du ikke setter alt på max.

Tenker ikke å kjøre spill over alle skjermene, spilling blir enten over begge 24" eller 27". Men det er allikevel minimum 2560x1400 oppløsning på skjermen :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...