Gå til innhold

Tele2 går over til telenordekning i dag, må man gjøre noe?


Anbefalte innlegg

Sliter med å finne noe som helst info på dette..Ingenting på tele2.no feks. Prøver å få telefonen min til å velge Telenor sitt nett (er utenfor tele2s eget nett), men får bare opp at simkortet tillater ikke registrering mot dette nettverket.

 

Noen som vet noe mer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Trenger ikke nytt sim. Det som i praksis skjer er at Tele2 bytter roaming partner, og at lista over foretrukne nettverk i simkortet, blir oppdatert vha en ota melding. Etter at tlf er skrudd av og på vil telefonen lete etter telenor hvis mobile norway er utilgjengelig. I mellomtiden har telenors vlr blitt oppdatert til å godta sim fra Tele2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Vil det i dette tilfellet vere ein overgangsperiode der det er mogeleg å velje mellom Telenor- eller Netcomdekning?

Kanskje, men i tilfelle bare i en kort periode. Det avhenger av hvordan NetCom og Telenor velger å håndtere forespørsler fra Tele2 simkort om å henge på nettene deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Er det noen som vet noe om når overgangen til telenor skjer? Jeg finner ingen informasjon om dette på Tele2s nettsider. Man skulle jo tro at bedre dekning var noe de aktivt ville markedsføre?

Ser ingen grunn til at Tele2 skal lage noe drama rundt dette. Bytte av roaming partner er no big deal. Det bare virker...

Lenke til kommentar

:::::::::::>>>>Man skulle jo tro at bedre dekning var noe de aktivt ville markedsføre?

 

Det høres ut som om det kun er Telenor som har dekning i landet vårt.

Tillater meg å kommentere at de personene som tror dette, har gått på en kraftig misforståelse.

"Suveren dekning" oppleves kun som et reklamebegrep, og veldig langt i fra fakta.

 

Kanskje alle nettene til sammen kunne gitt suveren dekning ?

Lenke til kommentar

Det høres ut som om det kun er Telenor som har dekning i landet vårt.

Tillater meg å kommentere at de personene som tror dette, har gått på en kraftig misforståelse.

"Suveren dekning" oppleves kun som et reklamebegrep, og veldig langt i fra fakta.

 

Kanskje alle nettene til sammen kunne gitt suveren dekning ?

Jeg har ingen formening om hvem som har best dekning i hele landet, men jeg kan si som så: Det er morsomt når selgere NetCom ringer og vil få meg til å bytte over til dem fra Telenor. De har ikke mange salgsargumenter igjen når jeg sier at NetCom ikke har dekning hvor jeg bor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør nok opp på bakromet. Ser for meg 2-400MNOK fra NC til TnM pga tapte, avtalte roamingkostnader.

 

Konkuransetilsynet kommer nok ikke til å ha noe å si på sammelsnåingen mellom Tele 2 konsernet og NC siden ICE bygger ett nytt nett. Tele 2 mistet frekvensene.... De KAN ikke drive videre, PERIOD! Nytter ikke å ha ett rent 1800 og 2100 nett i dagens marked, og i aller fall ikke i Norge!

 

Men ja, var nok en panikkhandling fra Tele 2 å skrive roamingavtale med TnM - de så att det ikke kom til å bli en avtale med ICE, og NC avtalen så mørk ut... Noe måtte de gjøre tenkte de vel....

 

 

Endret av Occi
Lenke til kommentar

De gjør nok opp på bakromet. Ser for meg 2-400MNOK fra NC til TnM pga tapte, avtalte roamingkostnader.

 

Konkuransetilsynet kommer nok ikke til å ha noe å si på sammelsnåingen mellom Tele 2 konsernet og NC siden ICE bygger ett nytt nett. Tele 2 mistet frekvensene.... De KAN ikke drive videre, PERIOD! Nytter ikke å ha ett rent 1800 og 2100 nett i dagens marked, og i aller fall ikke i Norge!

 

Men ja, var nok en panikkhandling fra Tele 2 å skrive roamingavtale med TnM - de så att det ikke kom til å bli en avtale med ICE, og NC avtalen så mørk ut... Noe måtte de gjøre tenkte de vel....

 

 

1. Telenor hadde aldri fått tilatelse av konkurransetilsynet og kjøpe Tele2.

2. Tele2 skrev en roaming kontrakt med Telenor for og legge press på Netcom og Ice. Netcom mistet veldig mye inntekter ettersom de mistet roaming kontrakten så da ble det plutselig ennå viktigere for Netcom og kjøpe Tele2.

3. Tipper Tele2 har en klausul som sier noe om rask oppsigelse med Telenor for uansett så ville det enne med at Tele2 ble kjøpt opp av Netcom eller Ice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...