Hockenheim Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hei! Da har tiden kommet for å bytte ut min 2001 Audi a4 avant som runder 300k km snart med en Audi A5 coupe. Mitt spørsmål da er om det lønner seg å kjøpe en 1.8t med 170hk eller gå for 2.0tfsi versjonen med 180hp. Jeg har tenkt til å oppgradere bilen med BSR Tuningkit, da blir det 215 hk på 1.8l og 257 hk på 2.0l. Da regner jeg kanskje med at 2.0l er et bedre kjøp? Samtidig som det er et begrenset utvalg av den versjonen på Finn... Kan jo ta tid å finne bilen som passer alle kriterier... Den er selvfølgelig dyrere, derfor jeg spør om det er verdt det. Har aldri kjørt en bil med over 150hk, derfor lurer jeg på om jeg faktisk trenger 250 hk eller kan klare meg fint med 215? :-) Takk! Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis du aldri har kjørt en bil med over 150hk, og du har klart deg fint til nå, så sier vel svaret seg selv. Du klarer deg fint med 215hk. Hvor stor forskjell er det sånn ca. i pris? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Forskjellen i kraft er betydelig, du vil ikke ha problemer med å merke forskjellen. Spørsmålet er jo om du etter en tid vil tenke at de ekstre titusenene kunne vært brukt til noe annet istedet. Toliteren på 211hk er virkelig herlig å kjøre, men den er svindyr. Bestemt deg for bensin fremfor diesel? TDI uaktuell? Ville nok hatt bensinmotor nå personlig. Lenke til kommentar
Hockenheim Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Forskjellen i kraft er betydelig, du vil ikke ha problemer med å merke forskjellen. Spørsmålet er jo om du etter en tid vil tenke at de ekstre titusenene kunne vært brukt til noe annet istedet. Toliteren på 211hk er virkelig herlig å kjøre, men den er svindyr. Bestemt deg for bensin fremfor diesel? TDI uaktuell? Ville nok hatt bensinmotor nå personlig. Hvis du aldri har kjørt en bil med over 150hk, og du har klart deg fint til nå, så sier vel svaret seg selv. Du klarer deg fint med 215hk. Hvor stor forskjell er det sånn ca. i pris? Bensin er valget ja, er ikke intr. i diesel. Det er vel 30-40k i forskjell på pris sånn cirkus etter hva jeg har observert. Er en bil som har gått 85k som koster 263k med 1.8t mens en som har tilsvarende km koster 293k med 2.0l. Har egentlig ikke klart meg med de 102hk jeg har nå, er så sinnsykt daft og kjedelig - derfor ønske om bedre og sterkere bil. :-) Endret 1. juli 2014 av Hockenheim Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hadde lagt i de 30-40 ekstra og gått for toliteren om det ikke gir vansker økonomisk. Hadde selv en A4 med 170hk tunet til 205 for et par år siden. Det var altså dieselen og gikk heftig. Savnet selvsagt godlyden fra de gangene man har litt turtall og ikke minst mulighet til å dra oppover girene. Lenke til kommentar
Hockenheim Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Hadde lagt i de 30-40 ekstra og gått for toliteren om det ikke gir vansker økonomisk. Hadde selv en A4 med 170hk tunet til 205 for et par år siden. Det var altså dieselen og gikk heftig. Savnet selvsagt godlyden fra de gangene man har litt turtall og ikke minst mulighet til å dra oppover girene. Lyd har mye å si ja, definitivt. Selvfølgelig tar det et par ekstra måneder for meg å spare opp til 2.0l, men jeg er snart i mål. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Snakker vi quattro eller fwd her? Lenke til kommentar
Hockenheim Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Snakker vi quattro eller fwd her? Fwd. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Ville kjøpt en sportsback, mye penere profil, og ekstremt med plass til bagasje hvis du skal på reise Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 I bunn og grunn koker alt ned til hvor stor lommebok du har, eller hvor lenge du har lyst til å spare. Lenke til kommentar
Hockenheim Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 I bunn og grunn koker alt ned til hvor stor lommebok du har, eller hvor lenge du har lyst til å spare. Hadde tenkt til å få til et kjøp iløpet av september så fremt det var en bil som passet mine kriterier ute til salgs. Jeg kommer til å prøvekjøre en 1.8l først og se hva jeg syns, hvis jeg mener det er sprekt nok for mine behov går jeg nok for den. Kjipt å måtte avvente med kjøpet 2-3 måneder pga jeg ikke vil ta opp for mye i lån og må spare. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg ville heller lagt i en del tusenlapper ekstra for Quattro enn for litt større motor i denne bilen. Lenke til kommentar
Hockenheim Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg ville heller lagt i en del tusenlapper ekstra for Quattro enn for litt større motor i denne bilen. Dette er gjerne enda dyrere.. Ca 330k for en bil som har gått over 100.000km.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Men så funker det også på våt vei og vinterføre.. Burde egentlig kostet tre ganger så mye, siden den vil være anvendelig tre ganger så ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå