paalhenf Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Har bestilt mobilt bredbånd fra Netcom med deres 4G-ruter Huawei B593. Jeg ønsker å bruke denne sammen med min Asus AC68-U ruter som har USB-lagring, VPN-tjeneste, ftp, medieserver mm. Prøvde DHCP av på B593, inn i WAN på AC68-U som kjører DHCP, men det virker ikke. Skal B593 ha DHCP på og AC68-U ha den slått av? Hvordan blir det da med VPN, ftp, fildeling osv? Finner ingen måte å sette B593 som aksesspunkt. Da antar jeg det ville fungere som et vanlig modem? Lenke til kommentar
Nif Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Slå av dhcp på asus routeren så skal det ifølge hukommelsen fungere greit. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Poenget er vel å bruke Asus'en til å styre trafikken, da må Huawei i bridge-mode, men hvordan man gjør det er jeg ikke sikker på. EDIT: Denne kan kanskje hjelpe http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=9946 Endret 1. juli 2014 av Krokan Lenke til kommentar
paalhenf Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 stemmer Krokan. og den kan hverken settes i bridgemode eller som aksesspunkt trur jeg. mulig beskrivelsen i linken du sendte vil virke for det meste, men fant en anne tråd som tyder på at ddns og vpn ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 VPN og ddns vil virke om du setter apn til vpn.netcom.no Lenke til kommentar
paalhenf Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 får til internett med statisk ip og dhcp av på 4g modemet, men vpn og ddns fungerer ikke tross apn satt til vpn.netcom.no. skal det angis noe brukernavn og passord? det ligger allerede inne en apn, internet.netcom.no, men denne er ikke mulig å slette. er det et problem? Lenke til kommentar
thfroya Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Noen som har en guide for ddns på huawei b593 fra netcom ? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Legg inn en firmware som har støtte for ddnshttps://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZJsy0q-8tmR8m32d1bCHkSv1neGVtA5v5TU4qVczH0Q/edit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå