Gå til innhold

Sonar XL

Anbefalte innlegg

Hei og hopp musikkelskere!!

Jeg tenkte å sjekke om det er flere enn meg som diller med Cakewalk Sonar.

Jeg har brukt dette en liten stund nå og er hittils svært fornøyd. Tidligere har jeg prøvd meg på Cubase, men likte ikke det.

Ønsker bare å høre deres meninger om dette programmet. Funnet noen store feil/mangler osv.

Vet dere om noen sider på internett med oversikt over innebygde synther og hvordan få mest mulig ut av dem?

mvh,

Idar

Signatures sucks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sonar er et bra sequencer-soft. med et grensesnitt jeg liker bedre enn f.eks cubase som ser for jævli ut. Cakewalk har fra starten av kun prod. pc-sequencere og jeg synes de har kommet langt med Sonar! Nå kan man jo bruke vst-plugins med emulator i Sonar, i tillegg til dxi. Det er utrolig enkelt å bruke..

Lenke til kommentar

Ett ankepunkt med Sonar: Ved CPU- eller HDD overload (audiobufferen brukes opp) stopper hele avspillingen, og det er mye mer tungvint enn i Cubase å få satt audio-engine'en i sving igjen. Problem for folk med svak prosessor som diller med softsynther.

Skal man oppnå samme stabilitet som Cubase tilbyr, må man kjøre bufferen så høyt opp at Sonars største fortrinn (lav latenstid for anslag på softsynthene) blir spist opp. Vinninga går opp i spinninga, og avgjørelsen for min del ender opp med hvilket grensesnitt jeg liker best.

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg MiraQdata.

Jeg har også brukt Cubase, og synes cakewalk rett og slett har et mer logisk og lettere brukergrensesnitt.

Men hovedgrunnen til at jeg bruker den nye cakewalk er deres støtte for wdm drivere til lydkortet. Jeg har ikke råd til et lydkort med gode ASIO drivere, og da faller Cubase bort med en gang.

I Cakewalk får jeg nå liten latency (<10ms), og det er jeg veldig fornøyd med.

mvh,

Idar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...