Gå til innhold

Lyden fra musikkCD i CD-rom hakker!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med CD-rommen min (Sony CDU48x...). Jeg hiver i en musikkCD for å høre på musikk, og musikken hakker!!! Det er små, korte pauser eller hakkinger i musikken hele tiden! Det er utrolig plagsomt, og gjør det umulig å høre på musikk.

Ja CD'en er orginal og uten riper eller hakk. Har prøvd flere feilfrie CD'er, og prøvd disse CD'ene på andre anlegg og CD-rom. (CD-rommen funker fint til avspilling av data, men er kanskje litt treig av og til...) Alt funker fint, men ikke på min. Har spilt av CD'ene i 3 forskjellige program på PC'en min, WMP, Creative PlayCenter og Winamp, og hakkingen er den samme i alle. Det må være noe i veien men CD-rommen, men hva? Noen som har erfaringer eller teorier? Jeg trenger hjelp! Snart går jeg bare ut og kjøper ny, jeg er så lei av den. Men først kan jeg vel prøve å fikse det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har slått av on-board lydkort fra før. Det er fremdeles hakking på alle cd'er i alle programmer. Men det merkelige er at en av cd'ene er LotR filmmusikk. Den har nemlig en auto-kjør funksjon hvor noe ekstragreier kjører automatisk. Det er musikk her og, og denne kjører prikkfritt. Men når jeg åpner cd'en i WMP eller PlayCenter og hører på sangene på cd'en hakker de som bare juling! Det er enormt frustrerende! Er det ingen som ka hjelpe meg??

Lenke til kommentar

Jeg ville bare si at jeg fikk det til. Jeg slo på DMA, og dermed var problemet løst. Så enkelt var det, men det vanskeligste var faktisk å finne frem til DMA velgeren i WinXP, og hvilken utfordring. Fant den tilslutt på Device Manager --> IDE/APATI devices. Men nå er alt bra igjen. Takk for hjelpen folk

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-19 22:18, dominizer skrev:

Jeg har slått av on-board lydkort fra før. Det er fremdeles hakking på alle cd'er i alle programmer. Men det merkelige er at en av cd'ene er LotR filmmusikk. Den har nemlig en auto-kjør funksjon hvor noe ekstragreier kjører automatisk. Det er musikk her og, og denne kjører prikkfritt. Men når jeg åpner cd'en i WMP eller PlayCenter og hører på sangene på cd'en hakker de som bare juling! Det er enormt frustrerende! Er det ingen som ka hjelpe meg??

Hadde samme problem med mitt SB Live Value lydkort og winamp. Der løste jeg problemet med å oppdatere driverene til lydkortet.

Sjekk at du har montert lydkabelen mellom cdrom og lyd kort.(for å unngå å kjøre lyden via IDE-kabelen)

Sjekk at du ikke bruker både analog og digital lyd fra cd-rommen samtidig. (mikseren du får opp når du dobbeltklikker på høyttaler-ikonet på startlinjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...