Boralis Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Sitter og leser poster og begynner å tenke litt, er vi veldig selvgode og kun tenker på oss selv og hva vi selv har. Eksempler på dette er da It butikken tabbet seg på en feilprising, noe som førte til et ramaskrik med dertil mange poster her på forumet, så viser det seg at Komplett faktisk gjør noe tilsvarende og da blir det så vidt nevnt, ingen bryr seg noe serlig det er liksom greit. Et annet eks er amd/Intel, der er det nok at du viser til et innlegg som favoriserer intel spes om det kommer fra feks toms hardware , ramaskrik med en gang om hvor useriøst og favoriserende dette er, men om det i en annen post blir linket til et innlegg som favoriserer amd så er det liksom greit selv om innlegget er skrevet av amd selv. Ut fra dette ser det ut som de fleste utaler seg om akkurat det de har og det de liker så får sakligheten og objektiviteten heller seile sin egen sjø. Lenge leve selvgodheten. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jo det er nok slik du sier. 90%++ av forumet er jo sikkert bare "synsere" uansett uten annen erfaring enn det de har fra sin egen PC ol. Man er nødt til å ta alt man leser her med en stor klype salt. Tross alt hvem som helst kan spy ut hva de vil her(innenfor rimelighetens grenser selvsagt). Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Tipper det har noe med alder å gjøre (flame meg nå PLIIIS ) Det er vel litt typisk at man i den perioden av livet synes at stajla Volvo 240 er den eneste bilen som duger og alt annet er bæsj og suger! Men for all del, synes det er mye bra på forumet her jeg da (dæffor jeg er innom støtt og stadig). Keep up the good work folks! timtowtdi Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jo det er nok slik du sier. 90%++ av forumet er jo sikkert bare "synsere" uansett uten annen erfaring enn det de har fra sin egen PC ol. Nåja, så bastant synes jeg ikke du skal være uten litt statistikk du kan støtte deg til. Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Høres ut til å være nokså nært sannheten, ja. Dessuten er det veldig mange som TROR de har peiling - og poster ting som i beste fall er 50% feil. Vet du ikke svaret, bør du heller ikke svare. Det er selvfølgelig lov å ta feil, men å "mene å tro at du kanskje muligens vet" bør fortelle deg at det kanskje ikke er en genistrek å poste noe. Dessuten forekommer det veldig ofte at folk ikke leser spesielt nøye - til og med artikler! Jeg har opplevd flere ganger at folk spør om noe som faktisk står forklart i artiklene våre (dette gjelder "diskuter artikler" -tråder). Da legger jeg ofte igjen en liten småsyrlig kommentar om at "på side x, under bilde nr. y, står følgende (lang quote)." Jeg ser med stigende irritasjon at folk poster meningsløse og tåpelige poster. Det skal være rimelig høyt under taket på dette forumet, men det begynner å skli litt for mye ut her. Når jeg begynte å bruke forumet første gang, kunne jeg stille et spørsmål og få vettuge og virkelig gode svar. Det var svært skjelden at det forekom usaklige innlegg, men nå for tiden later det til at folk bare MÅ poste BS. Nei, sakligheten kan det være så som så med. Heldigvis er overklokking-delen nokså seriøs (unntak forekommer), og jeg akter i alle fall å bidra til at det blir slik i framtiden også. Jeg håper det kan bli mulig å gi stemmer til brukerne på det nye forumet, så kanskje vi kan få bukt med problemet. Kompiser kan selvfølgelig stemme på hverandre, men det er såpass mange brukere at det neppe blir et problem. Og starter noen en "vervekampanje", tror jeg nok vi skal finne fram til rett sted i databasen og sette en dertil passende karakter. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er vel et ordtak som heter noe så pent som "Hver syns best om sine barn." og jeg finner det rimelig passende i dette tilfellet. Det som er synd er at folk flest på dette forumet ikke klarer å gi/ta litt slingringsmonn i de fleste diskusjoner. F.eks alle AMD/Intel diskusjonene som ender opp i flaming på toppnivå, disse er vanligvis "gråsone" diskusjoner der det ikke er snakk om A eller B , svart eller hvitt osv, og ender opp med smak og behag. Skulle ønske det ble innført litt mer toleranse fra brukernes side overfor hverandre når det gjelder respekt for, nettopp, smak og behag, for slik som det er nå er det tydeligvis total tørke her. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Enig i dette, syntes alle folk burde lese denne saken, og ha en post-it lapp i bakhue, ikke skriv svar som ikke har noe med saken å gjøre, som ikke hjelpe vedkommende, heller ikke post kommentarer som irriterer eller fører til en diskusjon utenfor emnet! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Høres ut til å være nokså nært sannheten, ja. Dessuten er det veldig mange som TROR de har peiling - og poster ting som i beste fall er 50% feil. Vet du ikke svaret, bør du heller ikke svare. Det er selvfølgelig lov å ta feil, men å "mene å tro at du kanskje muligens vet" bør fortelle deg at det kanskje ikke er en genistrek å poste noe. Dette er for dumt av deg å si... Om dere kun vil ha personer her som "kan" det dem prater om, så sitter snekker`n og ett par til her og prater til hverandre.. Det er ikke alltid jeg vet det fulle svaret på ett innlegg, men jeg vet delvis svaret... På denne måten hjelper du noen på veien, om du kanskje ikke er 100% korrekt.. Og deretter vil du lese tråden og kanskje få ett fullgodt svar på sp.målet.. Denne kommentaren var grusomt irriterende egentlig, og synes egentlig du burde holdt den mer eller mindre for deg selv... Om meningen var å ha dette som ett 1337 forum, så burde dere endre måten folk registrer seg... "Min mening" Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Høres ut til å være nokså nært sannheten, ja. Dessuten er det veldig mange som TROR de har peiling - og poster ting som i beste fall er 50% feil. Vet du ikke svaret, bør du heller ikke svare. Det er selvfølgelig lov å ta feil, men å "mene å tro at du kanskje muligens vet" bør fortelle deg at det kanskje ikke er en genistrek å poste noe. Dette er for dumt av deg å si... Om dere kun vil ha personer her som "kan" det dem prater om, så sitter snekker`n og ett par til her og prater til hverandre.. Det er ikke alltid jeg vet det fulle svaret på ett innlegg, men jeg vet delvis svaret... På denne måten hjelper du noen på veien, om du kanskje ikke er 100% korrekt.. Og deretter vil du lese tråden og kanskje få ett fullgodt svar på sp.målet.. Denne kommentaren var grusomt irriterende egentlig, og synes egentlig du burde holdt den mer eller mindre for deg selv... Om meningen var å ha dette som ett 1337 forum, så burde dere endre måten folk registrer seg... "Min mening" Hepp, såklart er det ingenting galt i å ikke vite svaret på noe. Forumet er jo til for å hjelpe folk med problemer og diskutere problemstillinger. Det virkelige problemet er folk som poster ting som er helt på jordet bare fordi de "har hørt hos en kompis" eller lignende og ikke gidder å bruke fem minutter på å sjekke om det er fakta dem skriver eller om det bare er vrøvl. Greit nok, gode venner stoler man på, men helt ukritisk går det aldri an å være. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Skjønner godt problemstillingen som blir reist i denne tråden. På den annen side- det at folk poster uten å være skråsikre må vel være greit? Mange problemer er jo ikke slik at de nødvendigvis har kun en løsning? Jeg ser på disse diskusjonene som etterutdanning, tror mange kan lære av å delta her. Regner med at de som kommer med feil svar har lært av det når de blir rettet på? Jeg er også irritert på de som bare vrenger av seg drit og ikke bidrar, men sånn er det bestandig, uansett alder. Det er ikke alle som bidrar positivt. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Føle seg litt truffet fra tid til tid :oops: Men jeg trur da de fleste svarer med god hensikt og de prøver å hjelpe. Det gjør ihvertfall jeg. Er enig med han over som skriver at dette ikke skal være tt forum der alle vet Alt, og bare noen få leet personer snakker til hverandre om ting ingen forstår. det trur jeg nok personene selv hadde syntes var blitt kjedlig etterhvert. Kanskje vi egentlig trenger en hvis grad "flaming"... eller ikke Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg mener folk skal poste selv om de ikke vet svaret fullt ut , det er mange gode diskusjoner her på forumet som finner sin løsning med at ikke en vet alt men at mange vet litt og summen blir en løsning, samtidig synest jeg det er greit med en fleip eller litt off topic i ny og ne men det bør ikke ta av. Er også enig med han som nevnte tolleranse i feks amd/intel diskusjoner, disse og ati/nvidia har en tendens til å ta fullstendig av så der bør vi vel ALLE skjerpe oss litt ekstra. En av de fineste tingene med dette forumet er at det postes så mye som det gjør, det fører til at det er spennende å vere her å følge med og du får lyst til å komme tilbake. Et forum som du besøker gang på gang uten at det har hendt noe der ja det blir du fort lei av. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jo det er nok slik du sier. 90%++ av forumet er jo sikkert bare "synsere" uansett uten annen erfaring enn det de har fra sin egen PC ol. Nåja, så bastant synes jeg ikke du skal være uten litt statistikk du kan støtte deg til. Dette er ikke noe bastant utsagn fra min side, men nettopp "synsing". Men dette utsagnet er basert på ganske lang tid som deltager her i forumet så det er ikke bare tatt helt ut fra lufta etter å ha lest noen få poster. Du har jo vært ganske aktiv selv så jeg tror du vet rimelig godt hva jeg mener. Men for all del, dette er ett helt åpent utsagn. Mye bra kan oppspores i "synsing" men det jeg oppfatter som en økende form for synsing her i forumet kan vel beskrives slik: GfxNoob: Jeg skal kjøpe enten FX5900 eller Radeon9800. Hvilket bør jeg satse på? ATI1337: Kjøp ATI. Det er best. NvidiaRLZ: Dust, alle vet jo at Nvidia er best. ATI1337: Nvidia er jo bare en gjeng med juksemakere. NvidiaRLZ: Pøh, de lager hvertfall ikke drivere som ødelegger hardwaren din... etc. Jeg mener ikke at synsing er galt, men slik som beskrevet ovenfor er det bare waste of space og fører ikke frem til noe bra. Det blir bare en krangel for krangelens skyld . Alle har sin plass i forumet uansett hvor lite du vet. Ser ikke noe galt å komme med en mening, selv om den er vanvittig, men det at mange nærmest skal banke ned sin mening er rett og slett latterlig og vitner om lite modenhet/ettertenksomhet. Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Høres ut til å være nokså nært sannheten, ja. Dessuten er det veldig mange som TROR de har peiling - og poster ting som i beste fall er 50% feil. Vet du ikke svaret, bør du heller ikke svare. Det er selvfølgelig lov å ta feil, men å "mene å tro at du kanskje muligens vet" bør fortelle deg at det kanskje ikke er en genistrek å poste noe. Dette er for dumt av deg å si... Om dere kun vil ha personer her som "kan" det dem prater om, så sitter snekker`n og ett par til her og prater til hverandre.. Det er ikke alltid jeg vet det fulle svaret på ett innlegg, men jeg vet delvis svaret... På denne måten hjelper du noen på veien, om du kanskje ikke er 100% korrekt.. Og deretter vil du lese tråden og kanskje få ett fullgodt svar på sp.målet.. Denne kommentaren var grusomt irriterende egentlig, og synes egentlig du burde holdt den mer eller mindre for deg selv... Om meningen var å ha dette som ett 1337 forum, så burde dere endre måten folk registrer seg... "Min mening" Nå er du veldig svart/hvit her. Det jeg sikter til er folk som poster uten å ha fnugg av peiling what so ever, f.eks. personer som uttaler seg om vannkjøling uten å ha noen erfaring / kunnskap om emnet i det hele tatt. Jeg har sett mange som kommer med spørsmål i retning av "hva er feil?", og det kommer mange svar - de fleste er skivebom, men allikevel sannsynlige. Slike svar er selvfølgelig ok. Det er også veldig OK å gi et svar, selv om det ikke er 100% korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå