MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei Sitter her å holder på å legge inn Xp på en gammel PIII500 jeg skal selge til en kamerat. Har kjørt Xp på denne maskinen før uten poblemer. Det som skjer nå er at installasjonen går helt fint, men etter maskinen starter opp virker den i ettpar minutter så kommer denne mld: _________________________________________________________ Systemet avsluttes. Systemet må avsluttet....................... NT-MYNDIGHETSYSTEM Melding: Windows må starte på nytt fordi tjenesten Remote procedure call (RPC) avsluttet unormalt. _________________________________________________________ Så kommer det en nedtellings sak som teller ned fra 60 sec, når den når null restarter maskin. Hva skjer??? Noen som har noen tips, tar imot alle med stormende jubel.... På forhånd takk. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Blaster. Last ned patchen fra MS. Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Blaster??????? Pc'en er jo helt ny formatert, og XP er helt fersk, dette skjer på første oppstart. Så tror ikke det er det som er problemet.. Ellers takk for svaret. Kunne jo tro at det var et HW problem, men som sagt så har jeg jo kjørt XP "knirkefritt" (harddisken knirker litt når den jobber :o) på denne maskinen før .. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Dersom du får liten tid til å fikse det er det bare å skrive inn: shutdown -a i kjør kommandoen edit: ikke det nei... Faktisk så er den feilmeldingen akkurat identisk med MSBlaster viruset.. rare greier. :o Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Dersom du får liten tid til å fikse det er det bare å skrive inn:shutdown -a i kjør kommandoen edit: ikke det nei... Vil jeg da hindre restart?? Tror ikke det vil hjelpe meg, men det var jo tjekt å vite. Holder på å legge inn Xp for tredje gang nå.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er maskinen koblet til internett? Det holder. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Dersom du får liten tid til å fikse det er det bare å skrive inn:shutdown -a i kjør kommandoen edit: ikke det nei... Vil jeg da hindre restart?? Tror ikke det vil hjelpe meg, men det var jo tjekt å vite. Holder på å legge inn Xp for tredje gang nå.. Ja dette vil hindre at maskinen starter på nytt. Den avbryter nedtellingen... Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Ja, maskinen er koblet til internett, men det har skjedd 2 ganger nå. Eneste nettsiden jeg har vært inne på er Microsoft Update. Når du sier det så har denne mld først kommet opp etter jeg har vært inne på MS sine sider. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Da er det utvilsomt Blaster. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Fiksen finner du HER (Hotfixen fra MS) ... og denne fjerner MSBlaster fra systemet Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Takker for mange raske og gode svar.. Holder på å instalere XP for tredje gang nå, har tatt ut nettverkskabelen . Får prøve å installere NAV før jeg kobler den opp på nettet nå neste gang. Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Er det bare å installere den fiksen så er problemet løst?? Det hadde jo det vært helt genialt.. Så det jeg gjør nå er å skrive shutdown -a i kommandolinjen, laste ned patchen og installerer denne? så skal alt virke.? Takker så mye for svar Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er det bare å installere den fiksen så er problemet løst? Ja, etter det vil du ikke merke noe mer til viruset. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er det bare å installere den fiksen så er problemet løst?? Det hadde jo det vært helt genialt..Så det jeg gjør nå er å skrive shutdown -a i kommandolinjen, laste ned patchen og installerer denne? så skal alt virke.? 1. Legg inn hotfixen (dersom meldingen kommer opp skriv shutdown -a i kjør) 2. fjern msblaster med MSBlaster removal tool 3. så skal alt være i orden Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Takker Skal prøve dette straks jeg er ferdig med instalasjonen... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Takker Skal prøve dette straks jeg er ferdig med instalasjonen... Dersom du har nettopp installert er det bare nødvendig med hotfixen.... Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Ser ut som om alt virker fint nå. Takker så mye for all hjelp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå