hrangas Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hadde et problem tidligere med at jeg måtte skru på pc`n og deretter av og på strømbryteren for å få skjermen til å funke. Fikk noen tips om at kanskje det var overklokking..vel det er det ikke. Maskina mi klarer derimot ikke å gjenkjenne cpu-speeden. Jeg har en xp 2200 (1800) og før kunne jeg bare kjøre på 1500. Jeg prøvde å stille den til 1800 i bios`en, det var da det loka seg helt. Pc`n ville først ikke på på en lang stund og så kom det Cmos checksum error, defaults loaded. Jeg fortsatte å tukle med den, oppdatere bios, flashing av minne o.s.v og nå får jeg cpu is unworkable, or has been changed i oppstarten... Noen råd? Lenke til kommentar
hrangas Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 plz...noen må vite noe on det her? Feil instillinger noen plass? Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 I og med at du har en XP2200+ er det ikke rart at du får beskjed om at den er "unworkable". Sett den til 2200+ for å fjerne dette problemet. Dersom du så har problemer med stabilitet prøv å sette minne instillingene faste i steden for "by spd". Det høres og ut som om cpuen din har for liten kjøler eller for dårlig kontakt mellom kjøler og cpu core. Dette kan ordnes ved å kjøpe ny kjøler og at du passer på å bruke arctic silver eller lignende når du monterer. Du kan og teste minnet dit ved hjelp av memory test (program) søk etter mem test i http://www.google.com så finner du det! Håper dette var til hjelp! Lenke til kommentar
hrangas Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 takk for hjelpeforsøk Det jeg ikke opplyste om var at jeg ikke kunne sette den manuelt høyere enn 1800. Jeg har et Abit hovedkort (kx7-333) så hvorfor det ikke går vet jeg ikke.. Trodde alt dette skulle skje automatisk. Har imidlertid fjernet "cpu is unworkable" osv. ved å sette cmos på "default" skal teste minne som du sa nå og håper på videre assistanse hvis mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå