Djtrance Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei og hopp, skal bygge meg ny pc på skolen og skal ha en topp preformance pc, mest brukt til spill og spillerserver(ikke dedikert). Også har det seg slik at jeg lurer på hva som er best av Intel eller amd på område? Jeg vil ikke ha enda en INTEL VS AMD post, da kan det eller vere. Men det jeg lurer på er hva slags system som er best innen spilling.. Selv begynner jeg å lure om jeg skal kjøpe intel pga jeg er ikke fornøyd med overklokkings evnen til amd jeg har(xp2200 sier vel alt) Innspill? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 preformance Performance Kanskje litt pirkete. Men anyway, er nok umulig å ikke få dette til å blir en AMD vs. Intel post. Men jeg ville gåt for en amd xp2500 + OK. Er utrolig hvor mye du får for pengene. P4 2.4 funker fett den også. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 1. athlon FX. 2. Intel P4 800 mhz eller Athlon 64 3. Amd XP Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hvor mye penger skal du bruke? Hvis du har planer om å oveklokke går du for en p4 2,4 Ghz (om du ikke har alt for stramt budsjett). Hvis du ikke har tenkt å oveklokke er AMD et klart valg. Skal du bruke mye penger kjøper du Athlon 64 3200+ (5270 kroner sammen med hovedkort hos psdata, det er nok kanskje det mest fremtidsrettede valget du kan gjøre). Skal du bruke lite penger er Athlon XP 2500 eller xp 2800 gode valg. PS: XP 2500 er også en meget god overklokker, men CPUene er litt ujevne i forhold til hvor langt de kommer, men du ksal uansett være rimlig uheldig hvis du ikke kommer opp og over 3200+ Formann (som er her på forumet) har fått den opp i 2,6 ghz (tilsvarer en pentium 3,5-3,7) med vann kjøling og de pleier å gå til ca 2450 med luft kjøling. Men uansett er en 2,4 mer jevn i oveklokkings prestasjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå