|Morpheus| Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny 120gb S-ata disk... Seagate er jo stille disker, men ytelsen er jo middels i forhold til Maxtor sine...Seagate sin avgir 25db mens Maxtor avgir 31db(ifølge Komplett) Så jeg har lyst til å kjøpe Maxtor sin men jeg vil ha hd'n under 25db, ettersom alle viftene, psu osv ikke avgir mer lyd enn max 25db... Jeg ser at de selger kjøleribber som samtidig fjerner vibrasjoner og slikt men hvor mye demper det støyen? Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få ned lyden 5-6db for en rimelig penge? :-? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg mener at Microplex.no selger/solgte iallfall før - noe som het Magic Fleece, Noice Control osv. Dette reduserer støy en del. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 En effektiv metode: Heng diskene opp med strikk-oppheng. Det gjør at vibrasjonene og dermed lyden hindres i å spres gjennom selve kabinett-metallet. Min er i hvertfall ikke hørbar til tross for stillegående vifter. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Sjekk opp silentpcreview.com for testing av disker. Er bare WD igjen som er støyende, alle nyere modeller fra konkurrentene er stillegående. Storagereview.com har også støymålinger. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg skal ikke rakke ned for mye på Seagate sitt rykte, men jeg kjøpte nettopp to (2) Seagate 7200.7 120GB S-ATA disker og begge lager en høy pipelyd hele tiden, og "skraper" når den leser/skriver. Jeg sendte mail til butikken jeg kjøpte de i, og de sa "Hmm...dette er en av de mest stillegående diskene vi har... send de inn du" Det jeg helst vil bytte de med er to Hitachi 7k250, men det er ingen som har 120GB som S-ATA, og det er bare et par butikker som planlegger å ta inn den. Ellers så er WD et stort NONO, og siden Maxtor har 3 forskjellige DiamondMax plus 9 med forskjellig lydnivå så tør jeg ikke prøve en av de. Jeg ser på ps-data at Hitachi 7k250 120GB P-ATA koster 900 og S-ATA koster 1250. For 1340 får du 160GB. Jeg tror jeg heller kjøper P-ATA. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Bare pass på at du får Maxtor med FDB, så er de go' som gull. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har selv Seagate 2 stk 120GB Seagate. Vil si at du merker mer at den er stillere enn den minimale ytelesøkningen. Gå for Seagate. Lenke til kommentar
|Morpheus| Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Takk for alle svar! Ja jeg har også hørt at en del har fått den lyden i Seagaten... Forslag med strikk har jeg også fått! Men hvor stor forskjell er det mellom Seagate og Maxtor når det gjelder ytelse? Noen som kan vise til noen tester? Takk for de sidene SunMaster! Har kikket en del på de nå Lenke til kommentar
Warp Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har bygget mange maskiner med seagate disker p-ata og de er veldig stille...Nå har jeg ikke prøvd s-ata diskene til seagate. Skal prøve min første s-ata disk nå... Er det noen som har prøvd begge deler fra seagate? Er det noen støy forskjell på p-ata og s-ata? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har bygget mange maskiner med seagate disker p-ata og de er veldig stille...Nå har jeg ikke prøvd s-ata diskene til seagate.Skal prøve min første s-ata disk nå... Er det noen som har prøvd begge deler fra seagate? Er det noen støy forskjell på p-ata og s-ata? Det er kun elektronikken (grensesnittet) som er forskjellig. Inni er det samme platene, samme motoren, samme lesehoder som er likt tunet mhp. støy. Det er altså ingen forskjell. Det kan forekomme små individuelle forskjeller innen samme serie selv om alt skal være likt. Dette kan gi små utslag i tester. Ellers så er det noen få deffekte disker som bråker betydelig mer enn normalt. Dette er helt normalt og gjelder selvfølgelig alle produsentene. Men hvor stor forskjell er det mellom Seagate og Maxtor når det gjelder ytelse? Noen som kan vise til noen tester? http://www.storagereview.com/comparison.html Velg en test, velg de diskene du vil sammenligne og trykk samenlign. Testene inkluderer lydnivå og varmeproduksjon. NB. Fokuser på de ytelsetestene som er mest aktuelle for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå