steinar21 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hei er en kar på 21 år å skal kjøre opp til Klasse B..Men er en ting jeg lurer på..Skjønner ingenting av det som står i teori boka om Bremselengde / Reaksjonstid, Hvordan skal jeg regne ut dette noen huskeregel eller tips? Er egentli bare dette jeg sliter litt med, hjernen tar rett å slett bare fyr>.< Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Har en enkel huskeregel på lur. Dobler du farten i bilen din, så vil bremselengden firedobles. La oss si bremselengden ved 40 km/t er 6 meter, da vil bremselengden ved 80 km/t være på 24 meter. Lenke til kommentar
probin Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Er det ikke sånn at når det er våt asfalt, så dobles bremselengden enn når det er tørt? Lenke til kommentar
steinar21 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 så visst jeg har en fart på 20 km/t på tørrasfalt og reaksjonslengde på 5,5m og bremselengde på 2m, stopplengde på 7,5 er det noe måte man kan regne våt asfalt på? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Gitt at det stemmer at bremselengden dobles. Reaksjonslengde er uendret på 5,5 meter. Bremselengden dobles og er 4 meter. Da blir stopplengde 9,5 meter. Lenke til kommentar
steinar21 Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 ok takk skjønner litt mere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå