Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynner å få tak på spillet nå så har mye moro med det.

Har fortsatt bare så vidt utforsket litt utenfor byen Har snart løst mordmysteriet.

Dessverre måtte jeg sjekke en guide på nettet for å finne dagboken til den skyldige (som viser hvor personen holder til). Å måtte sjekke en guide var et slag mot egeot mitt, men etter å ha trykket vilt rundt på skjermen en time måtte jeg bare gi opp.

Jeg kunne sverget at jeg sjekket absolutt alt i huset, men fant den ikke. Mye av problemet var nok at jeg hoppet litt over noen trinn. Brente ned døren i stedet for å finne nøkkelen.

Nå er i hvert fall gruppen min klar til å straffe morderen. Har fått noen nye våpen så det bør gå bra. :

Når det gjelder ting som perception og leadership, er det likegyldig hvilken karakter som har et høyt nivå eller må det være den som kontrolleres? Har merket meg at alle karakterene sier fra når de ser feller eller skjulte ting.

Grunnen til at jeg spør er at jeg foretrekker å kontrollere en karakter fast (og jeg har gitt han høy karisma siden han snakker for gruppen). Det blir litt lite poeng igjen til å øke kampevnene hans hvis han også må fokusere på blant annet perception.

Min karakter nr 2 har fått bargain ettersom det ikke er så ille å flytte ting til henne hver gang jeg skal handle.

Hun er også gruppens tyv.

Seal: Om det er de nye King's Bounty spillene du mener så er det vanskelig å sammenlikne. Det er to forskjellige sjangere (men like gode spill). :)

Det som er likt er at de begge er turbasert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres lovende ut Nehter, enda ikke hatt så mye tid så roter rundt inne i byen enda.. hehe og prøver å finne ut hva jeg kan selg og ikke.. Er en liten horder så ja alt blir sjekket av tønner, skap etc. Og ja helst pickpocket det man kan :)

Brenne ned døren? er det også en mulighet? Liker hvordan ja ting kan løses på mange forskjellige måter i spillet. Spillet virker som det har selger meget bra også, så lover jo godt for at det kommer mer med tiden :)

Lenke til kommentar

Murgel: Benne ned dører (eller ødelegge dem med våpen) er mulig men tar veldig lang tid så du må ha mye tålmodighet. Jeg fikk tidlig en liste som viste alle de mistenkte så jeg bestemte meg for å ransake husene til alle.

Jeg visste at det sikkert fantes en enklere måte enn å brenne ned dører, men gadd ikke lete etter en nøkkel (fant så ut at jeg hadde glemt noe viktig på åstedet som ville ha ført meg på riktig vei).

Jeg samler også på alt jeg finner. Lever av å selge malerier og gulltallerkener.

Jeg sparer på alt som kanskje kan brukes i crafting, men har egentlig ikke lagd noe særlig ennå. Mesteparten av det karakterene min drar rundt på kunne sikkert selges, men tør ikke. :)

Lenke til kommentar

Noen som har testa co-op enda ? Kan man gå in og ut som man vil uten at det fucker opp singelplayeren ?

Har spilt co-op mesteparten av tiden sammen med dama og det fungerer veldig bra, har steam versjonen så setter til at friends kan joine når de vil veldig enkelt. Den som joiner får kontroll over den andre hovedpersonen, man kan joine ett nytt game når man lager karakterene så de får lage figuren sin slik de vil. Hirelings kan man assigne til hvem man ønsker i en egen meny.

Det er også en enkel mod som tillater 4 spillere å sammen spille gjennom historien, men da må de 2 siste spille som hirelings(kan ikke lage sine egene figurer)

Du kan enkelt slå av og på multiplayer funksjonalitet i ett game, så singelplayer og multiplayer går side om side ganske elegant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å slå av tvunget AA i skjermkortdriveren. Har lest det har fungert.

Jeg rota litt i nvidia programmet og ser ut som det ordnet seg, litt usikker på hva jeg gjorde men nå er problemmet borte =)

Craftingen i spillet er noe jeg virker liker, måten de har lagt det opp på virker så genialt. Det at man må selv lese bøker for å finne ut hva som kan craftes gjør spillet bare gøyere i mine øyne.

Synes at det mord mysterie i starten var noe av det gøyeste jeg har gjort på lenge i et RPG spill. Forsatt ikke funnet ut hvem den skyldige er men tror ikke jeg er langt unna.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Fins det ingen funksjon for scale scraps? Prøvde å lage scale mail, men, nei. Finn ingenting om det på crafting-lister på nettet heller. Om det er noko å utsette på dette spelet så er det vel det at enkelte ting er umogleg å lage (så vidt eg har sett). Deriblant skjold og hjelmar frå scratch. Men fantastisk spel ellers.

Lenke til kommentar

Dere selger vel de oppskrift bøkene som dere har lært vel? Det er jo ingen poeng å ha de på seg når de har kommet fram på recipes tabben?

Hadde det utrolig gøy ikveld. Fikk gjort masse og levlet opp noen av folka mine.

Det er vel ikke mulig å respec?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet og spillte noen timer i går. Fantastisk førsteinntrykk! Virkelig et spill etter mitt hjerte. Det eneste jeg plages litt med er at jeg ganske ofte får ctd når jeg quicksaver! Noen andre som har slitt med det samme?

Edit: Fant en fix som ser ut til å virke. Legger den i spoiler dersom flere har samme problem.

Many users have reported that they are experiencing crashes especially when the game is being saved or when they are trying to load a saved game.

• First, navigate to Documents\Larian Studios\Divinity Original Sin Folder.
  • After that, Start a new game and once you are standing on the beach, minimize your game.
  • In Documents\Larian Studios\Divinity Original Sin\, you will be able to see a LevelCache folder now. If not, create one with the same name manually.
  • Now, inside the LevelCache folder, you need to create a file (could be a text or an image file).
  • After the file has been created, go to its properties and mark it as read-only.
  • Apply the changes and get back into the game.

Endret av JR Ewing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...