Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

To lydkilder -> En forsterker (m/ en inngang)

Anbefalte innlegg

Skal sette inn nettbrett i bilen (fast installasjon) og dermed ta bort headunit. Planen er å kun bruke en enkel to-kanals forsterker til å drive de fire originale bilhøyttalerne. I tillegg til nettbrett skal jeg ha en bluetooth parrot modul for handsfree-samtaler. Fra nettbrettet blir jeg å koble til en USB DAC (Planen er at når telefonen min ringer, skal nettbrettet mute/pause og samtalen gå via bluetooth til forsterker. USB DAC'en har phono-inngang, men denne kan ikke brukes samtidig med USB inngang.

Problemet mitt er hvordan skal jeg få dette til med bare en inngang på forsterkeren. Har lest at det ikke er bare bare å brokoble de to lydkildene til samme inngang på forsterkeren da man i all enkelhet også kobler lydkildene til hverandre. Utgangen på bluetooth modulen er kun aktiv når telefonsamtale pågår og da er nettbrettets lydutgang inaktiv og vica versa.

Siden dette er en fast installasjon håper jeg å unngå å måtte bruke manuelle switcher for å bytte kilde...

Endret av methosmen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at du vil bytte ut cd-spilleren i bilen med et nettbrett?

Isåfall kjøper du deg et ekstra simkort og nettbrett med telefon.

Når noen ringer til deg vil det ringe på mobilen din og nettbrettet i bilen, du kan svare på samtalen på nettbrettet og du trenger ikke noe hjemmesnekret opplegg.

Har du to stk phono-utganger og bare en phono-inngang kan du kjøpe phono-plugger/adaptere med 2 innganger og 1 utgang. Bruker du billige ledninger og adaptere fra Clas Ohlson kan du få problemer med lyd og støy, noen ganger trenger du litt kvalitet og skjerming på ledningene.

Lenke til kommentar

Er det slik at du vil bytte ut cd-spilleren i bilen med et nettbrett?

Isåfall kjøper du deg et ekstra simkort og nettbrett med telefon.

Når noen ringer til deg vil det ringe på mobilen din og nettbrettet i bilen, du kan svare på samtalen på nettbrettet og du trenger ikke noe hjemmesnekret opplegg.

Har du to stk phono-utganger og bare en phono-inngang kan du kjøpe phono-plugger/adaptere med 2 innganger og 1 utgang. Bruker du billige ledninger og adaptere fra Clas Ohlson kan du få problemer med lyd og støy, noen ganger trenger du litt kvalitet og skjerming på ledningene.

Problemet med SIM i nettbrettet er at både jeg og kona bruker bilen fast. Så jeg vil ikke at min telefon skal ringe hvis hun kjører...

Jeg kan alltids prøve phono adapterne, men har som sagt lest at man helst ikke skal...

Lenke til kommentar

post-16776-0-61020700-1404336211_thumb.png

Er det som i den øverste tegningen du har tenkt?
Du sier DACen bare kan motta en lydkilde samtidig, hvordan kan du vite at den vil prioritere riktig lydkilde? Altså når telefonen ringer og den mottar signaler på begge innganger, hvordan vet du at den slår av nettbrettet og sender videre lyd fra telefonen?
Det virker som en veldig komplisert og tungvint løsning, bare glem alt styret med dac, parrot bt dongle osv.

Kjøp heller en skikkelig god headunit cd-spiller uten skjerm og en aux-ledning du kobler til nettbrettet. Se nederste tegning.

Du får tak i trådløse aux-plugger dersom du vil ha trådløs overføring av lydsignal fra nettbrett til headunit.
Dette blir veldig lett å sette opp med den fordel at du vil kunne spille av cd-plater i bilen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...