Tjofsen Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hei Noen som har tips til en laptop som passer greit til design, pluss lett gaming. Helst mellom 5-7 tusen:P BTW. har ikke mye erfaring med bærbar siden jeg egentlig ikke takler det, men må ha før Skolestart.... Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Woods Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Du sier design.. Skal du designe blomsterpotter i paint? Skal du designe noe i et 3D program? Skal du jobbe med store filer? Oppløsning er det første jeg tenker på.. om du ikke liker å jobbe på en sammenpresset 1080p skjerm. Lenke til kommentar
Tjofsen Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 sant, nei, skal jobbe med photo og noe 3D, har ikke fått beskjed om hva slags program, eller hva slags specs jeg MÅ ha. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 En safe ting å satse på kan være en macbook air, er heller lite av bilderedigeringsverktøy og 3dmodelleringssoftware som ikke støttes av OSX, den rimeligste macbook airen koster vel tett oppimot 8000kr men kan være et godt og trygt valg.ellers kan disse være et godt alternativt om du vil holde deg på windows: Samsung ativ book 9: https://prisguiden.no/produkt/samsung-ativ-book-9-lite-905s3g-k04se-202419Asus zenbook ux32ln: https://prisguiden.no/produkt/asus-zenbook-ux32ln-205505Jeg vil i alle fall anbefale ultrabooks da de er i en veldig greit håndterbar 13" størelse, har godt batteri og er lette å ta med seg i rygsekk/veske. Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Kommer litt ann på hva du skal studere da, men Mac bør du ikke kjøpe før du har sjekket med skolen. En del skoler innen design bruker programmer som ikke finnes på Mac. Det jeg lurer på er når jeg skal jobbe med 3d modellering på produkt design, må jeg virkelig gå til innkjøp av en PC basert på Nvidia quadro ? Ser det anbefales, men har en gaming laptop til en del penger med nvidia geforce 880m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå