evero* Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Leste teste av NoVibes harddisk"holder"( http://www.overklokking.no/annet/novibes/index.html), som skulle dempe vibrasjoner fra disken og derfor redusere støy. Det jeg lurte på var om denne innretningen også kan virke som en beskytter for disken med tanke på en mobil innstallasjon hvor det skjer rystelser (som hardisker ikke liker =) Noen tanker på dette? Evt. andre produkter som gjør dette? Hilsen Carl J Lenke til kommentar
eSik Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Siden jeg har skrevet testen passer det vel bra at jeg svarer.. NoVibes beskytter nok disken mot ytre vibrasjoner. I hvor stor grad tør jeg ikke svare. Prøv å kontakte MP, de pleier å svare bra! Når det kommer til støyreduksjonen er forskjellen så stor med novibes kontra uten at jeg ikke klarer å bruke maskiner uten novibes montert (har montert novibes i alle maskinene her i heimen).. Den ekle tikke/vibrasjonslyden er til å bli gal av når du har vendt deg til et liv med NC NoVibes... Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 et tygg, og du var hekta... Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg laga meg egne "No Vibes". :smile: Kan ikke leve uten nå. MEn mine krever at PC'n står rimelig rolig. Den kan flyttes på, men ike snus oppned og sånn. (har jo ike prøvd da, så man vet jo aldri om det går.) :wink: 60GXP høres ikke. Må se på lampa om den jobber... Lenke til kommentar
eSik Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 NoVibes (og din hjemmmemekka sak) fjerner kun vibrasjonsstøy! Du vil fremdeles høre diskens mekansike støy (med mindre du har Delta vifte :razz:) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har en NoVibes liggende som jeg ikke bruker. fant ut at det ikke var vits i å bruke den. Jeg har 2 80mm Enermax-vifter som kjører fullt ut, Coolermaster CPU, Abit KT7A HK m/vifte og PSU-vifte. Harddisken min er en IBM 7200rpm. En kamerat av meg mener at IBM7200rpm-diskene bråker noe helt *****, men jeg klarer tom å sove med pc'en på. Jeg takler fint viftestøy, for den er konstant, men hard-disk lydene (som jeg ikke hører) er saå utrolig irriterendes å sove med. Uansett, ingenting (tror jeg) bråker mer enn Quantum Bigfoot'en i fatterns gamle Compaq Presario 4800. Den er montert på høykant og er det verste jeg noen gang har hørt :wink: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Passer NoVibes i Chieftecs harddisk -brønner? Hvis ikke hvordan skal man montere den? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Den mekaniske støyen kan jeg ikke høre når kabinettet er lukket. Det er så godt som ingenting. Den kan høres på 30 CM avstand, men jeg har jo vanligvis ikke hue inne i datan heller. Og CPU vifta på 12dB overdøver den fint.. :smile: (mine No vibes er nok endel mykere en orginalen?) har det no å si? Du som har ubrukt No vibes liggende: Vil du selge? Jeg vil gjerne ha! :smile: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 hvor mye gir du ? jeg kan seff selge den, men jeg har hevet bruksanvisningen. Hvor bor du? Du betaler portoen.. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Bor i oslo ja. Har du mange? Hvor mye skal du ha? Nypris er 250. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 [ Denne Melding var redigert av: blanc på 2002-02-20 20:46 ] Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 har bare en. skal vi si 150kr? det kommer jo an på hvor høy portoen er, men d kan da ikke koste noe særlig å transportere den lille saken ? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Solgt for 100KR? :smile: ER mailadr. i profilen din riktig? Lenke til kommentar
arkhanien Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Er det noen som har noen tips eller veiledning for hvordan man lager sin egen (billige) NoVibes-løsning ? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har laget det. Den er ikke like bra som orginalen. Men duger hvis datan står stille. Enkleste måte er å ta 5.25" plassen over CD/DVD ROM (slik at disken ikke kan falle langt ned bare for sikkerhets skyd) Ta deretter kraftig gummistrikk, og fest på en eller annen måte i mellom skruehullene i kabinettet, tre deretter disken i mellom strikkene. (den bør sitte rimelig stramt) Se hvor mange strikker du trenger, og se om det forandrer seg etter disken blir varm, eller om strikken råtner(FARLIG, men liten sjanse). Bruk litt IQ, og du bør få det til, selv om det ikke ser så kult ut... Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Det må vel også gå an å bare legge disken på litt skumgummi? Dette gjelder selvsagt kun for maskiner som står 100% i ro, men hvis de blir lagt med den varme siden opp, må jo dette ha samme effekt (jeg har ikke prøvd det). Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 mailen min er: [email protected]. jeg mente 150kr. er så vant med å trykke tab i word, så jeg trykket tab her og enter og *svish* så var posten inne :sad: Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Ta og sjekk mailen din da :smile: Lenke til kommentar
wsp Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Har ikke NoVibes, men... Får man ikke nogenlunde samme effekten av å la hd'n henge etter kablene sine inne i kabinettet? Ikke det at jeg anbefaler det som en permanent løsning, men for å teste hvor mye lydnivået senkes... (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå