Gå til innhold

Ingen lyd fra sub i Winamp eller Spotify

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne ut hvordan jeg får liv i subben når jeg bruker Winamp eller Spotify. Når jeg hører musikk på Youtube eller ser film med GOM player, så fungerer den knirkefritt. Settings i Windows er satt til 5.1.

Har denne forsterkeren som forsåvidt holder på å gjøre meg sprø.

Etter jeg kjørte en romkalibreringstest så får jeg ikke lyd fra TVen mere, Den er helt mongo:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Setter du Windows til stereo når du bruker winamp, og setter forsterkeren riktig, så henter den ut lyd til suben selv. Problemet nå er at den får 5.1, og winamp ikke gir lyd i sub kanalen.

Prøv å sett front høyttalerene i forsterkeren til small, og sett dele frekvensen til 80 eller 100 Hz. Regner med du har kjørt romkorrektsjonen, og denne setter ofte frontene til Large. Settes frontene til small, så sender den bassen til frontene til suben i stedet. Det er mulig en sub innstilling også så er "off", "on" og "Plus" sistnevnte setter suben til å spille sammen med frontene uansett. Men tror det skal holde at de setter dem til small. Men prøv deg frem, og velg det du syntes høres best ut.

Lenke til kommentar

Måtte sette front speaker til small å da kom det lyd, men er omtrent bare diskant jeg hører fra front høyttalerene nå, mellomtonen forsvant helt, så lyden høres ut som et billig 2.1 system man får kjøpt til PC. Ble litt bedre når jeg satt delefrekvensen opp til 200Hz, men det høres fortsatt best ut uten sub. Musikk fra Youtube høres helt fantastisk ut når jeg har satt speakers til large. Da får jeg lyd fra både sub og høyttalerene.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

For å få mer lyd ut av frontene, så må du sette delefrekvensen ned. Når du setter den til 200, så sender den alt under 200 til suben, når du setter den lavere, så forblir mer av lyden i høyttalerene.

Hva er suben stilt inn på? Det er normalt noen innstillingen på selve suben også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...