Disengage Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei =) Jeg trenger hjelp med premiere pro, fordi denne feilmeldingen kommer når jeg skal starte det: "adobe premiere pro cannot run on this computer because the proceccor does not support the SSE instruction set" Jeg antar at dette betyr at jeg må skaffe meg nye prosessor, men hvilken? hva betyr SSE instruction set osv? Vennligst hjelp meg. Tusen takk. Mvh Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Dette betyr vel egentlig at du må ha minimum Intel Pentium 3 eller AMD alt over thunderbird. Tror det er her man får SSE-instruksjonene. Mange har klaget på akkurat det. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Var så vidt mi prossessor holdt. XP 1700. Rart de ikke nevner AMD? Er det helt ut for tiden? Bare Intel som er brukbart? Systemkrav Windows Intel® Pentium® III 800MHz-prosessor (Pentium 4 3.06 GHz anbefales) Microsoft® Windows® XP Professional eller Home Edition med Service Pack 1 256 MB RAM installert (1 GB eller mer anbefales) 800 MB ledig plass på harddisken for installering CD-ROM-stasjon Kompatibel DVD-opptaker (DVD-R/RW+R/RW) kreves for eksportering til DVD Skjermoppløsning på 1224 x 768, med 32-bits skjermkort (oppløsning på 1280 x 1024 eller doble skjermer anbefales) For DV: OHCI-kompatibelt IEEE 1394-grensesnitt, og egen 7200 RPM UDMA 66 IDE- eller SCSI-harddisk eller diskmatrise med høy kapasitet For videokort fra tredjepart: Adobe Premiere Pro-sertifisert videokort Valgfritt: Maskinvareenhet for ASIO-lyd, surround-høyttalersystem for avspilling i 5.1-lydformat Lenke til kommentar
Disengage Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 ja, kanskje det er det som er problemet... at jeg har amd athlon 1.4 .... Kanskje jeg må ha meg pentium? Det med 2 skjermer som du skrev om? hvordan kobler jeg til det så windows og premiere skjønner det på en måte? his du skjønner... ? hehe takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg tror ikke du kan få skikkelig utnyttelse av to skjermer uten å bruke matrox skjermkort. Parhelia har jeg sett reklamere med veldig god støtte i premiere pro (to skjermer + EKTE monitorutgang) så det kan være verdt å se nærmere på dette. Synd det er noe dyrt 3000+. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Jeg tror ikke du kan få skikkelig utnyttelse av to skjermer uten å bruke matrox skjermkort. Parhelia har jeg sett reklamere med veldig god støtte i premiere pro (to skjermer + EKTE monitorutgang) så det kan være verdt å se nærmere på dette. Synd det er noe dyrt 3000+. Andre skjermkort virker også fint med med to skjermer. Premiere virker utmerket delt på to skjermer med ATI hvis man kjører UltraMon : http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/ Endret 15. november 2003 av froggyler Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Gå tilbake til butikken, krev pengene for Premiere 7 tilbake, og kjøp 6.5 istedet... HJ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Eller velg Edition 5 fra Pinnacle. Mange skryter hemningsløst av det. Jeg prøvde det, men har aldri vært borti større drittprogram (skal ikke begynne å fortelle hvorfor). Jeg ville valgt Premiere 6.5, ett veldig godt program og langt fra utdatert. Det er ikke lenge siden det kom. Jeg bruker Premiere 6.0 nå og det funker mer enn bra nok for meg (semiproff videoredigering). Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Jeg bruker Premiere 6.5 på PCen min, kombinert med Final Cut Pro på maccen min - det er en genial kombinasjon. Final cut er bra på mange ting, men jeg føler personlig at når jeg må jobbe fort (jeg redigerer en del for TV, siden det er en del av universitetskurset mitt), fungerer Premiere mer effektivt. HJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå