Stickyicky Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 GIkk vel ikke som tilståelsesdom, lå mer på at politiet måtte få godkjennelse for videre beslag utfra opplysningene de sitter med. Nå har jeg fått et skriv der jeg enten godtar beslag og forelegg, klager inn størrelsen på bot og lengde på førerkortbeslag, om jeg ønsker å gå til sak mot politiet eller erklærer meg ikke skyldig. Jeg har valgt å gå til sak da jeg og alle som måtte ha vært tilstede å sett hendelsen kan vitne mot at vedkommende politijurist som eneste vitne har løyet da han meldte dette til politiet. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Husk anmelderansvaret her. Hør med forsvareren din om du er usikker på hva det er. Husk, vitnet har presentert saken så godt at han ble trodd i retten. I dokumentet du har foran deg kan jeg ikke huske å ha sett at man har valget å gå til sak mot politiet.. Kan du skrive ned hva som står rundt det alternativet? Lenke til kommentar
Stickyicky Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Har møte med han imorgen! Skal gjøre det da Takk! Vitnet var aldri tilstede i retten, og alt som er lagt til grunn er hva han oppga pr telefon da hendelsen inntraff. Her står det som følger; "Jeg er ikke skyldig. Det oppfordres til å begrunne dette nærmere og oppgi eventuelle vitner som ønskes avhørt. Disse opplysningene kan gis på baksiden. Saken vil som regel bli sendt til tingretten for hovedforhandling med vitneførsel. Normalt vil det bli nedlagt påstand om saksomkostninger." Videre står det på en annen side; "I retten vil det bli lagt ned påstand om bot på kr 5000,-, subsidiært fengsel i 10 dager, og det vil i tillegg bli krevd saksomkostninger til det offentlige." Under samtale med politijuristen som har fått saken min, sa hun at dersom jeg valgte å erklære meg ikke skyldig, blir det meg mot politiet. I begrunnelsen for boten og beslaget nå avgjort står det; "Søndag 29. juni 2014 ca kl 14:45 ved ******** i ******** kjørte han personbil, med kjennemerke *******. Han var ikke tilstrekkelig hensynsfull, aktpågivende og varsom, idet han sladdet rundt 360 grader i grusen på parkeringsplassen, i nærheten av andre kjøretøy og personer." Ettersom enhver som tidligere nevnt kan avkrefte hva vitnet har uttalt og informert politiet om, anker jeg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 - Min personlige mening er at det er bra lappen blir plukka fra deg da du tydelig ikke klarer å følge de regler og normer oss andre må følge i trafikken hver dag. Du viser i ettertid heller ingen tegn til å forstå den farerisikoen du har utgjort. Jeg vil ikke ha deg i fronten når jeg en dag kommer rundt svingen med familien... En stor, tom, oversiktlig grusparkeringsplass er ikke mye "i trafikken". Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Var det ikke kjøring ala dette UP-sjefen oppfordret til for en stund siden? Eller gjaldt det bare på vinterføre? Lenke til kommentar
Stickyicky Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Stemmer det Gromle. Er linket til tidligere i denne tråden Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ahh.. Hadde ikke lest hele tråden Men skulle vært interessant å vite hva han mener om skrens på grus... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå