Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverk!

Anbefalte innlegg

Hei sann!

Jeg har problemer med stabilitet på nettverket hjemme for tiden. Jeg gikk en periode på trådløst med en ASUS NC53 USB adapter etter det interne nettverkskortet ikke ville virke. Men der hadde jeg og har enda problemer med Standard gateway som bare ''forsvinner'' til jeg har kjørt Feilsøk problemer. Det fikser problemet en stund, alt fra noen minutter til noen dager.

Så skaffet jeg meg et sett med HomePlugs, Jensen Powerline HD multimedia kit: Home:Link 3200F 200Mbps.

De fungerte hele veien til jeg prøvde meg på trådløst igjen med en trådløs nettverk extender fra Netgear. Jeg trodde den fikset problemet men jeg fikk Standard Gateway problemer igjen. Så prøvde jeg noen Netgear HomePlugs men de bare falt ut hele tiden så nå er jeg på Jensen sine igjen (samme som før) men nå har de også begynt å falle ut, bryter koblingen og gir meg null beskjed om at noe er feil uten at jeg ikke har kobling til Internett. Feilsøking sier bare at jeg skal resette modemet men det er ingen problemer med det siden nettverket fungere på andre maskiner i huset.

Jeg har en ASUS ROG 750JX, kjøpt i November i fjor fra Multicom.

Jeg merket meg noe når jeg prøvde Netgear sine HomePlugs at fargen på lyset som viser hvor sterkt nettverket er som det stod i manualen. Og jeg ser nå på Jensen HomePlugs at de er som oftest røde eller oransje.

Noen ideer ? Jeg vil helst slippe å sende PCen tilbake til Multicom siden det kan ta uker for å få den igjen.

Edit: Vi har Altibox i huset, en ruter som har Internett, TV og telefon i en og samme boks.

Edit 2: Testet HomePlugene. Viste seg at de er ødelagte.

Endret av Conductify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...