kattemat Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei, Jeg har et lite hobbyprosjekt som er en liten webserver for linux. http://heim.ifi.uio.no/~andreto/sioux/ Hadde vært litt kult om noen hadde giddet å ta en titt en eller annen gang så vel på koden som på kjøring og komme med kommentarer. Er veldig interessert i å luke ut sikkerhethull. Takker :-) Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Veldig ryddig og fin kode. Bra med kommentarer og. + for at du initialiserer variablene. Det er det litt få som gjør (inkl. meg selv ). Rapporterer mer når jeg får prøvd den ut litt, men ser bra ut! Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Veldig ryddig og fin kode. Bra med kommentarer og. + for at du initialiserer variablene. Det er det litt få som gjør (inkl. meg selv ). Rapporterer mer når jeg får prøvd den ut litt, men ser bra ut! Takker :-) Jeg lurer litt på åssen miljøet for open-source prosjekter er i norge? Er det f.eks. mange av dere her inne som er involvert i typiske sourceforge prosjekter? Andreas Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg synes nesten det er umulig å komme sammen med norske for å starte prosjekter. Man må nesten bare treffe noen freebsd eller linux hackere rundt om på freenode. Må bare prate litt med dem. Lenke til kommentar
Andre Rolfsen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei, angående norske OSS prosjekter, kom gjerne innom #linux.no på Freenode nettverket. Der finner du en del Norske programmerere. Håper vi sees der. (ps, mitt handle er andre eller en variasjon av det. :-)) Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Henger meg på svaret over - koden din er helt nydelig! Skulle ønske jeg var dyktig nok til å hjelpe, men C++-kunnskapen min er fortsatt for dårlig til at jeg kan gjøre mer enn å lese gjennom og prøve å lære noe av det! Lykke til videre, det ser ut som et veldig fint prosjekt! Hvordan går det med IRC-klienten forresten? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Henger meg på svaret over - koden din er helt nydelig! Skulle ønske jeg var dyktig nok til å hjelpe, men C++-kunnskapen min er fortsatt for dårlig til at jeg kan gjøre mer enn å lese gjennom og prøve å lære noe av det! Lykke til videre, det ser ut som et veldig fint prosjekt! Hvordan går det med IRC-klienten forresten? Halla Valgar! Takker for skryt :smile: IRC klienten døde ut for en stund siden... Ble liksom aldri noe mere av den. Her en del sånn prosjekter - håpet er at SiouX ikke blir ett av dem :wink: Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Ups... dobbeltposting. Er for utålmodig her.... Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Halla Valgar! Takker for skryt :smile: IRC klienten døde ut for en stund siden... Ble liksom aldri noe mere av den. Her en del sånn prosjekter - håpet er at SiouX ikke blir ett av dem :wink: Er det aktuelt å legge ut koden til IRC-klienten også eller? Forstår godt hvis du ikke ønsker det, men det hadde vært morsomt å se på den! Eventuelt om du vet om andre open-source IRC-klienter? Jeg går med en naiv drøm om å lage en enkel IRC-klient selv, og det hadde vært morsomt å se på andres arbeid Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Tja... Den koden er ikke mye å skrive hjem om... :oops: da hadde jeg jo ødelagt hele det gode inntrykket ;-) Men om du insisterer så kan jeg sikkert grave den frem... Men det finnes masse av klienter på freshmeat: http://freshmeat.net/search/?q=irc+client&...erby=&filter=15 Ellers finnes det sikkert egne IRC biblioteker for de fleste språk... Men det artigste er jo å dra frem RFC1459 http://www.ietf.org/rfc/rfc1459.txt og gjøre det hele fra bunnen av. Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hehe, det er greit Skal sjekke ut linkene, takk for tipset. Jeg har bladd en del gjennom RFCen, men dessverre mangler jeg en del basiskunnskaper om sockets i C++ for å komme i gang. Jeg har laget en "webserver" i Perl selv en gang, men det var ikke annet enn et script som leste adressen som kom inn og spyttet ut innholdet - ingenting å skryte av med andre ord. Jeg er for øvrig av typen som har en sykelig fascinasjon for å gjøre ting fra scratch, men det er egentlig ganske tåpelig ettersom jeg aldri pleier å komme så veldig langt med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå