Gå til innhold

Plateforsterker til sub - Tips?

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Etter å ha hatt suksess med beregning og selvbygg av sub i bil har jeg lyst til å gjøre det samme hjemme. Ikke bare for selbygget i seg selv, men mye fordi det ikke finnes ferdige subber med de egenskapene jeg ønsker, i alle fall ikke til en human pris. Uten å gå i detalj, så kan jeg si at jeg bygger for veldig lave frekvenser, ikke for høyt lydtrykk.

Så til sakens kjerne, jeg har to 4 ohms elementer jeg har tenkt å bruke i et isobarisk bassrefleksoppsett, det jeg mangler er forsterker.

Jeg har sett på et par plateforsterkere hos dynaBel og har også sett litt på ebay uten å ha funnet det o store øyeblikket av overbevisning. Så, da tenkte jeg å høre med dere her, har noen her et godt tips til en kurant plateforsterker som lar meg utnytte den godt ved bruk av to 4 ohms elementer og som ikke koster skjorta. Jeg trenger neppe å gå over 500W siden jeg bor i blokk. Jeg har lyst på plateforsterker fordi det enkelt løser plasseringsproblemet. Subkassen blir stående forholdsvis skjermet, så den kan jeg bygge så høy jeg bare vil.

Tips mottas med takk :)

Edit: Linkfeil

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...