Gå til innhold

Jeg rygget i en bil forrige uke, hjelp meg!

pikachu94

Anbefalte innlegg

Hun hadde lagt igjen en beskjed på telefonen og sa at hvis jeg ikke svarte så skulle hun anmelde meg. Jeg sitter med telefonen framfor meg og skal ringe henne men jeg tørr ikke!! Aner ikke hva jeg skal si og hun er sikkert sur. Men hva skjer om hun anmelder meg? Hun bor i sverige og jeg bor i norge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva jeg skal si og hun er sikkert sur.

Med tanke på at hun nå truer med anmeldelse så kan jeg trygt bekrefte at hun er sur...med god grunn.

Du gjør det bare verre for deg selv med å ignorere henne. Normal folkeskikk tilsier at du skal ta ansvar for dine handlinger og gjør opp for skade du ha påført.

Anbefaler deg sterkt å kontakte denne kvinnen omgående...tror du vil føle deg mye bedre etter den telefonsamtalen er unnagjort.

Lenke til kommentar

Ringte henne og hun sa at jeg måtte betale 8000,- fordi skaden var på 10 000,- og jeg allerede har betalt 2000,-. Jeg sa at jeg ikke hadde de pengene, og det har ikke mamma heller. Så jeg er nødt til å høre med mammma ang forsikring. Og så sa jeg til henne

-at da må jeg ha tilbake de 2000,- så jeg kan få råd til å betale egenandelen på forsikringen men hun sa at de 2000,- måtte hun beholde

Lenke til kommentar

Nei, det tenker jeg også. Men tror hun har disse pengene som en slags trygghet tilfelle hun ikke får noe fra meg eller forsikringsselskapet så jeg forstår henne godt. Er veldig vanskelig å snakke med henne på telefon fordi hun hører dårlig og forstår ikke norsk så bra, så det er ikke så lett å diskutere med henne

Lenke til kommentar

Tvilsomt at dette kan løses via telefon. Her må du nok ta en ny Sverigetur og møte dama, skrive skademelding og avtale hvordan dere skal gjøre det med allerede innbetalt beløp.

Jeg skjønner også dama godt at hun nekter å betale tilbake forskuddet. Argumentet ditt om at du må ha pengene refundert før du kan kontakte forsikringsselskapet høres veldig merkelig ut. Det er jo ikke slik at du må betale egenandelen før saken kan opprettes, dette er regning du får senere fra ditt forsikringsselskap.

Lenke til kommentar

Er vel bare å sende en oppklarende SMS med klar beskjed...

"Før vi tar saken videre med forsikring må jeg ha de 2000 kronene tilbake, det er ikke aktuelt å betale deg direkte. Før jeg får tilbake pengene så er ikke jeg interessert i å gjøre noe... får jeg de ikke innen 1 uke ser jeg på denne saken som oppklart."

Sender du en slik SMS kan du ihvertfall vise til SMS-en hvis du får en politianmeldelse mot deg å si at de er villig til å ordne opp så lenge du får pengene tilbake først.

Den siste setningen er det vel ikke mye juridisk grunnlag for å skrive men det kan ihvertfall gjøre at kjerringa får opp farta.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Tror vi ble enige at vi skulle gjøre opp med de 2000,-. Har et par vitner.

Mamma har en gammel Renault

Da sier du at dere ble enige om det.... skal mye til for å bortforklare at man mottar 2000 kr uten at en slik avtale var grunnen.

Grunnen til at jeg spør om bil er å anta om moren din har kasko eller ikke... trolig ikke med en gammel Renault og vil tro hun har mye bonus og betaler ca 2500-3000 kr året i forsikring.

Hvis du skulle ta det på forsikringen så tipper jeg moren din taper ca 30% bonus på dette, altså ca 5000-6000 kr totalt over 3 år hvis hun fortsetter med samme forsikring.

Mitt tips... fortell det til moren din og si dere var enig om 2000 kr så forteller du at nå er hun ikke fornøyd og vil ha mer. La moren din være med å ta kampen...

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...