Gå til innhold

Jeg rygget i en bil forrige uke, hjelp meg!

pikachu94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Damen trodde først det var hennes feil og hin hadde tenkt å kjøre, jeg fikk egentlig ikke helt med meg hva som skjedde men jeg regnet med at det var min feil så jeg sa det. "

Er dere våkne når dere sitter bak rattet, eller later dere bare som?

Hun kan gjøre en sak ut av det ja, men først av alt burde hendelsesforløpet være helt klart, hvordan sto bilene, og hvor traff de hverandre? Helst tegn hva som skjedde.

2000,- ordningen sier litt om at hun ikke vet hva hun holder på med, kan godt være hun var skyldig også.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg kjørte rett bak i siden på bilen hennes. Men hva skal jeg gjøre da?

Skrapet det bortover (altså at hun rygget samtidig)?

Ble bare hengerfeste skadet på din bil?

Det blir litt opp til deg hva du vil gjøre:

1. Drite i det og håpe det ikke blir noe ut av det

2. Kontakte henne, si dere vil ta det på forsikring isteden siden det ble dyrt, få returnert de 2000,- og ta det via forsikring m/skademelding etc.

3. Betale utenom forsikring.

Jeg ville sjekket med mor, og hørt om forsikringen dekker deg, og om det er verdt å ta på den, det vil komme ann på hvor mye % hun har opptjent.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

2. Kontakte henne, si dere vil ta det på forsikring isteden siden det ble dyrt, få returnert de 2000,- og ta det via forsikring m/skademelding etc.

Jeg ville sjekket med mor, og hørt om forsikringen dekker deg, og om det er verdt å ta på den, det vil komme ann på hvor mye % hun har opptjent.

Ok, hvis jeg velger å drite i det å håpe på det beste, hva er det værste som kan skje?

Lenke til kommentar

Ok, hvis jeg velger å drite i det å håpe på det beste, hva er det værste som kan skje?

Ord mot ord i retten og større utgifter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ja. Du må ikke finne på og betale henne mer kontanter. Si fra at dere skal ta det gjennom forsikringen. Og si fra til mora di. Og krev de 2000 tilbake.

Lenke til kommentar

Blir nok neppe "ord mot ord" i en evt rettsak, da dette var noe som skjedde i et annet land.

Tviler på at svenske myndigheter vil begjære deg utlevert fra Norge på dette her.

Om den svenske damen trodde det var hennes feil, så får du nesten bare så ved det. Akkurat det blir litt ord mot ord, da dere ikke skrev skademelding på stedet.

Evt kan du be om de 2000kr først, så evt ta det videre med forskringen, men ikke gjør noe før du får pengene tilbake iallefall.

Korriger meg om jeg er helt på bærtur da. :)

Lenke til kommentar

Nei, hun kjørte og jeg rygget i siden av bilen hennes. Skrapte opp siden.

Det var litt uheldig for deg, hun får neppe noe skyld.

En annen sak er at du har gjort opp for deg, og at dette da burde være ute av verden. Det er sikkert noen andre som kan svare på om hun kan gå videre med dette etter å ha fått betalt? Har du noe slags bevis for at du har betalt?

Lenke til kommentar

Jeg vet. Men lurte egentlig på om det kan få noen alvorlige konsekvenser for meg om jeg dropper å svare henne. Men tusen tusen takk for alle svar. Skal ringe henne i morgen, og snakke med mamma....

Bra. Det verste du kan gjøre er å unngå å ta telefonen, da vil jo damen fort ta saken videre.

Ring den skadelidende, vær ærlig og fiks saken. Få den ut av verden. Er tross alt ikke verdens undergang.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt... hvorfor betalte du 2000 kr på stedet?

For meg kan det virke som om dere hadde ordnet opp på stedet og fått saken ut av verden (selv om 2000 kr virker litt lite men ikke ditt problem)... hadde hun kontaktet deg om skaden hadde kostet 1000 kr?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...