Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Myggfanger - hvor kan jeg få tak i Octenol-tabeletter

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne myggfangern for en tid siden.

Det følger da med en stk octenol-tabelett som holder i 3 uker før jeg må bytte.

Men så til problemet. Jeg finner ikke en eneste norsk nettbuttikk (Google etter ordet "octenol") som selger denne tabeletten.

Jeg finner på Amazon, men de nekter jo selvfølgelig å selge produktet til Norge.

Åpenbart spørsmål: Hvor kan jeg få tak i octenol-tabeletter?

(Helst uten å måtte opprette en lure-addresse i USA rettet mot nettbutikker som kun sender internt i USA)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker. Det måtte tydeligvis litt hekseri for å løse problemet :green:

En liten oppsummering på hva jeg fant da jeg trålte igjennom de oppsummerte søkeresultatene:

• Hytteklar: Usikkert om disse tabelettene kan brukes i samme maskin (form/størrelse). Får iallefall tak i Co2 patroner for rensing. 539kr for 3 tabeletter.
  • Noragent: Ok, på bildet ser det ut som samme maskinen som jeg kjøpte. 549kr for 3 tabeletter.
  • okelektriske.no: Jukselenke (hårete markedsføringstriks?). Når jeg går inn på nettbutikken og søker etter "octenol" på nettbuttikkens interne søkemotor, så har de ikke likevel.
  • e.dalens.no: Ingen informasjon om produktet, heller ingen bilde. Prisen er 392 kroner, og anakelig er det kun for én enkelt tabelett.
  • jaktogfriluft.no: Opplyser at nettprisen er 519kr for 3 tabeletter. Samme bilde som Hytteklar.
  • okelektriske.no: Jukselenke på denne óg. Når jeg går inn på nettbutikken og søker etter "octenol" på nettbuttikken sin interne søkemotor, så selger de ikke produktet likevel.
  • billigbutikk.com: Identisk pris og bilde som hos Noragent (samme kjeden?)

Konklusjon: jaktogfriluft ser ut til å ha den billigste varianten.

Desverre er de fleste nettbutikkene veldig sløve med å opplyse om hvilke maskiner tabelettene passer til. Som nybegynner så forventer jeg ikke at alle typer tabeletter skal passe, men jeg tar forhåpentligvis feil. Noen nettbutikker viser bilde av den samme myggfangeren som jeg kjøpte, og da håper jeg jo på at tabeletten matcher.

Da prøver jeg å bestille hos jaktogfriluft.no pga de er billigst.

Lenke til kommentar

Flott det løste seg.

Litt av poenget mitt var at du søkte på octenol med C, ikke Oktenol med K. Jeg gikk gjennom linken din til "vis mer", fulgte denne linken, "tilbehør" og fant at Oktenol skrives med K på norsk. Og når jeg skriver det på norsk i nevnte nettbutikker så finnes produktet, men mulig til annen modell/produsent. No witchcraft, ble bare interessert i produktet, men litt høy pris for mine forholdsvis små myggplager. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten oppdatering.

Fikk her om dagen en mail fra jaktogfriluft.no med beskjed at de ikke hadde varen på lager, med påfølgende sletting av ordren.

I dag prøvde jeg på andre nettbutikker.

Først prøvde jeg å kjøpe på hytteklar.no. Men da jeg kom til nettsidens handlekurv og skulle betale, viste det seg at prisene som var oppgitt på siden var EX MVA. Dermed var hytteklar.no mye dyrere enn de andre ettersom det er nettoprisene som annonseres.

Nå har jeg kjøpt produktet hos noragent.no - så håper jeg at dem faktisk har produktet inne på lager. Totalpris inkl. frakt ble 684 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...