Jungelbobo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 bare lurte ppå om CPU dauer av å bli kjørt på 71 grader celsius over lengre tid. amdxp2400 2ghz, asus av600 HK. coolmaster(skal visstnok støtte amdxp3200) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Sjekk kontakten mellom CPU og vifte, 71C er for mye. ca. 40-50c er normalt. Har du kabinettvifter ? Lenke til kommentar
Jungelbobo Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Sjekk kontakten mellom CPU og vifte, 71C er for mye. ca. 40-50c ernormalt. Har du kabinettvifter ? nei, ingen kabinettvifter, men CPU FAN SPEED er på 2500 rpm. har en coolmaster CPU-vifte socket A/7/fcpga cp5-8jd1f-0l, opp til amdxp3200 Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 den blir ikke skada før 80-85 grader.. men jeg tror ikke den kjører så stabilt på 71 grader, ville vurdert å skaffa litt kabinettvifter og sånn Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 bruker du kjølepasta? hvis ja så sjekk om ribben er varm, er den gloheit så betyr det at du trenger en vifte bak i kabinettet hjelper ikke det er ribba for dårlig. Er ribba bare lunken så er varmeoverføringen dårlig så da må du skifte ut goop og sjekke om viften er plan og at den sitter rett Lenke til kommentar
Jungelbobo Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 bruker du kjølepasta? hvis ja så sjekk om ribben er varm, er den gloheit så betyr det at du trenger en vifte bak i kabinettet hjelper ikke det er ribba for dårlig. Er ribba bare lunken så er varmeoverføringen dårlig så da må du skifte ut goop og sjekke om viften er plan og at den sitter rett jeg kjøpte kjølepasta nyss, og ribba er lunken. men hva er goop? maskina står nå uten kabinett, men om jeg kjøper masse kabinettvifter så blir vel ikke kabinettet kjøligere? det er rimelig kaldt i rommet nå hvis du skjønner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå