FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Det er et mysterium hvis man tar turen og så måler man 0.3 og man sitter på bussen i tolv måneder! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hvis du er mye avhengig av bil etter å ha drukket er det nok lurt å investere i en bra promillemåler. Da får man svaret i klartekst. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Personlig ville jeg nok ikke kalkulert(eller målt) meg fram til å ligge akkurat under grensa men ville lagt inn endel slingringsmonn som sikkerhetsmargin. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Drikker ganske sjelden. Og ja, mye slingsringsmonn er medkalkulert. Jeg har enda ikke kjørt. Hvor mye koster forresten en skikkelig måler ala den politiet bruker? Rekner med den koster rundt 10 000 kr om man skal ha en mer nøyaktig enn den Clas Ohlson har. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 http://www.klikk.no/motor/bil/article763792.ece Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Pris ca. 11 000 kr Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Ha med ei lommelerke som du styrter i politibilen til stasjon, problem solved. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Det er politiutgaven, som også må kalibreres hver 3. måned. Hvis du ser på testen så ser du at det finnes atskillig billigere utgaver som ligger veldig tett opptil i måleresultat. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 En vis mann sa en gang: Gi faen å drikk alkohol om man skal kjøre bil samme dag Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Så lenge man har 0 i promille spiller det ingen rolle om man drakk samme dag eller forrige uke. Hadde han faktisk vært vis ville han nok ha heller ha sagt noe slikt som: "Gi faen i å kjøre bil med mindre du har 0,0 i promille." Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Minner på at man kan straffes for kjøring i uforsvarlig tilstand uansett om man har "promille" eller ikke. Er man skyldig i en ulykke med personskade. Jeg ville aldri drukket 2 halvlitere og ventet bare noen timer. Oppmerksomheten er påvirket selv om alkoholen er under 0,02%. Det er tross alt en gift man blir redusert av, og det er man også etterpå. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Man blir ikke straffet noe utover vanlig straff når man har 0,0 i promille. Har heller aldri hørt/lest om at noen blir straffet for å ha kjørt med lovlig promille. Har du faktisk noen kilde på dette? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 0.0-0.19 skal ikke straffes. 0.2->0.5 gir bot (merk: fra og med 0.2 promille) samt inndragelse av førerkort i under ett år (normalt: 2-6 mnd). Kilde: http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=15 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 En har alltid selv et ansvar for å være skikket til å kjøre. Promille eller ikke. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Selvsagt, men her i tråden var det snakk om promille og ikke generell skikkethet til å kjøre bil. Om man feks. er grisetrøtt og setter seg bak rattet kan det være like ille(eller verre, avhengig av mange faktorer) som å fyllekjøre. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Selvsagt, men her i tråden var det snakk om promille og ikke generell skikkethet til å kjøre bil. Om man feks. er grisetrøtt og setter seg bak rattet kan det være like ille(eller verre, avhengig av mange faktorer) som å fyllekjøre. Ja, jeg minner bare på at man kan bli redusert av øl selv om alkoholen har gått ut. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Ja, jeg minner bare på at man kan bli redusert av øl selv om alkoholen har gått ut.Men da snakker vi ikke om bare 0,5l slik som her i tråden. Tror de aller fleste kjenner til fenomenet "fyllesyke". Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Men da snakker vi ikke om bare 0,5l slik som her i tråden. Tror de aller fleste kjenner til fenomenet "fyllesyke". Jeg sa: Jeg ville aldri drukket 2 halvlitere og ventet bare noen timer. Oppmerksomheten er påvirket selv om alkoholen er under 0,02%. Det er tross alt en gift man blir redusert av, og det er man også etterpå. Det ble nemlig nevnt 2 halvlitere over her, av noen andre. Dette står jeg ved. Er det sent på kvelden og man har vært aktiv en hel dag, så kan de to halvliterne gjøre en uoppmerksom selv etter alkoholen har gått ut. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Her er den til politiet til betraktelig lavere pris enn tidligere nevnt: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10545&katid=159&id= (Men husk at den skal kalibreres årlig) Endret 1. juli 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Det ble nemlig nevnt 2 halvlitere over her, av noen andre. Dette står jeg ved. Er det sent på kvelden og man har vært aktiv en hel dag, så kan de to halvliterne gjøre en uoppmerksom selv etter alkoholen har gått ut. Selv to halvlitere vil jeg si er svært usannsynlig at man blir fyllesyk av. Om man blir fyllesyk, svimmel og dårlig og generelt nedsatt av dette, selv etter at man har fått 0 i promille, så er det andre ting som er feil og man bør trolig ikke kjøre bil uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå