Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drakk 0.5l øl. Hvor lenge til jeg kan kjøre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge man har 0 i promille spiller det ingen rolle om man drakk samme dag eller forrige uke. Hadde han faktisk vært vis ville han nok ha heller ha sagt noe slikt som: "Gi faen i å kjøre bil med mindre du har 0,0 i promille."

Lenke til kommentar

Selvsagt, men her i tråden var det snakk om promille og ikke generell skikkethet til å kjøre bil. Om man feks. er grisetrøtt og setter seg bak rattet kan det være like ille(eller verre, avhengig av mange faktorer) som å fyllekjøre.

Lenke til kommentar

Men da snakker vi ikke om bare 0,5l slik som her i tråden. Tror de aller fleste kjenner til fenomenet "fyllesyke".

Jeg sa:

Jeg ville aldri drukket 2 halvlitere og ventet bare noen timer. Oppmerksomheten er påvirket selv om alkoholen er under 0,02%. Det er tross alt en gift man blir redusert av, og det er man også etterpå.

Det ble nemlig nevnt 2 halvlitere over her, av noen andre.

Dette står jeg ved. Er det sent på kvelden og man har vært aktiv en hel dag, så kan de to halvliterne gjøre en uoppmerksom selv etter alkoholen har gått ut.

Lenke til kommentar

Det ble nemlig nevnt 2 halvlitere over her, av noen andre.

Dette står jeg ved. Er det sent på kvelden og man har vært aktiv en hel dag, så kan de to halvliterne gjøre en uoppmerksom selv etter alkoholen har gått ut.

Selv to halvlitere vil jeg si er svært usannsynlig at man blir fyllesyk av. Om man blir fyllesyk, svimmel og dårlig og generelt nedsatt av dette, selv etter at man har fått 0 i promille, så er det andre ting som er feil og man bør trolig ikke kjøre bil uansett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...