FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Jeg tok meg nettop en flaske øl på 0.5l til min pølsemiddag. Alkoholprosent på 6%. Hvor lenge til jeg kan kjøre? Grensen er 0.2 promille. Jeg er 185 cm høy og veier 102 kg. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 http://www.vinmonopolet.no/artikkel/alkohol-og-helse/promille/alkoholforbrenning--69 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Ifølge denne kalkulatoren er jeg under 0.2 etter et par timer. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Ifølge denne kalkulatoren er jeg under 0.2 etter et par timer. Online kalkulator. Si det til onkel. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 I morgen bør du være trygg. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Kjører i kveld Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Ifølge denne kalkulatoren er jeg under 0.2 etter et par timer. Online kalkulator. Si det til onkel. Jeg trenger vel ikke si mye om min promille er langt under grensen og jeg er i toppform? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Neida. Jeg ville bare ikke stolt helt på den kalkulatoren. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Jeg tar ikke akkurat kun denne kalkulatoren i betraktning. De fleste kilder antyder at jeg nå er nærmere null. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Det vil alltid være umulig å "spå" hvor raskt promillen vil være ute etter drikking fordi hvor fort alkoholen taes opp, og forbrennes avhenger fra person til person, samt f.eks hvor mye du har spist osv. Min "regel" var hvertfall aldri mer enn én øl, og alltid vente minst fire timer etter jeg tok siste slurk før jeg kjører. Nå drikker jeg aldri hvis jeg vet jeg skal kjøre senere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Min personlige regel: Vent 6 timer etter å ha drukket 1 pils. Jeg har ikkje råd til å miste lappen Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) I USA og UK er grensen mye mer nyansert på 0.8. Synes 0.2 er helt ekstremt. Men men, det er en annen diskusjon. Om jeg tar en skikkelig fyllakule så tar jeg alltid å venter til godt ut på neste dag før jeg kjører. Men etter en øl eller to til middagen så syns jeg det er helt greit å kjøre noen timer senere. Endret 30. juni 2014 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Min personlige regel: Vent 6 timer etter å ha drukket 1 pils. Jeg har ikkje råd til å miste lappen Er enig i det, bilen er svært viktig for mange av oss, det er ikke alle som bor der bussen kjører hvert kvarter. Om jeg hadde hatt den luksusen som byfolk nyter godt av så hadde ikke dette vært et særlig problem. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 I USA og UK er grensen mye mer nyansert på 0.8. Synes 0.2 er helt ekstremt. Men men, det er en annen diskusjon. Om jeg tar en skikkelig fyllakule så tar jeg alltid å venter til godt ut på neste dag før jeg kjører. Men etter en øl eller to til middagen så syns jeg det er helt greit å kjøre noen timer senere. Hvis du blir tatt i promillekontroll, lærer rimelig fort hva som er fasit Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Hehe sant det, skal ikke mye til. Var så vidt jeg kom meg videre på nyttårsaften i fjor etter å ha bli stoppet i kontroll halv tolv mot midnatt. Hadde tatt meg noen likørsjokolader Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Om du venter 2 timer slik kalkisen viser burde det være null stress. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Om du venter 2 timer slik kalkisen viser burde det være null stress. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Selv så tar jeg stort sett alltid med en halvliter hver gang jeg er på noe sosialt i helgene, kjører alltid på en halvliter. Det er bare utrolig godt med en øl i hyggelig lag, så hvorfor ikke.. På konserter har jeg en fast regel på maks 2 øl hvis jeg skal kjøre. Mulig jeg risikerer lappen hver gang jeg er utenfor døren i helgene med denne innstillingen her, men men Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Greia er vel ikke om du risikerer lappen. Jeg driter vel i om du må ta bena fatt for at du ikke følger reglene. Problemet er den dagen du faktisk er årsaken til personskade på grunn av at du har drukket. 9 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Om du venter 2 timer slik kalkisen viser burde det være null stress. Kan godt korrigeres til er det null stress. Det er ikke noe stort mysterium med en halvliter og hvor fort man blir klinkene edru etter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå