Ceramic Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg har pinnacle studio 7 med tilhørende firewire pci kort. Jeg tenker å gå et skritt videre nå. Jeg har hørt at det finnes redigeringskort som gjør rendering uten å belaste cpu. (alt blir behandlet på kortet) Dette skal også være mye raskere?!? Synes det tar alt for lang tid å lage mpeg-filer med det jeg har nå. Hva er raskest og og hva koster det? Hva trenger jeg for å kunne redigere både fra digitale og analoge videokameraer? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Du trenger ikke noe nytt firewire kort (tror jeg) Du trenger et renderingskort, Det koster rundt 20.000kr Og hvis du vil rediger analogt også så kan du kjøpe deg et bra tvkort med video inn på Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg tror at realtime-render kortet du tenker på er Matrox RT2500 - http://www.matrox.com/videoweb/products/enduser/rt.htm Det koster jo mer enn 10k da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå