Gå til innhold

Kan Harddisker høres?

Anbefalte innlegg

Hvor godt kan en Harddisk høres? Jeg har lest folk som sier at de ikke greier å høre harddiskene sine, overdriver de ?

Nå har jeg hengt opp HDene mine med O-ringer og dermed forplaner ikke lyden seg i kabinettet og det hjalp. Men jeg kan fortsatt høre den kjempegodt når den jobber.

Lurer bare på om det er noe galt med HDen min eller er det normalt? Hvor godt kan man egentlig høres HDen sin?

PS. Har en Seagate 160 GB S-ATA HD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisker kan bråke mye!

Jeg hadde en IBM 120Gb, den bråker MYE!!

Handlet nettopp en ny Maxtor 160Gb, den er veldig rolig når den ikke jobber, men lager litt lyd i bruk..

Western Digital sine disker ligger nok midt mellom IBM og Maxtor når det gjelder støy..

Gummioppheng hjelper en del, men den høyfrekvente hylingen fra diskene er vanskelig å få bort.

Her kan jeg anbefale Maxtor DiamondMax Plus 9, som jeg bruker nå, og som sagt tidligere er den veldig rolig!

Lenke til kommentar
Seagate barracuda er en extremt lydløs hardisk.
Dette er vel ikke i nærheten av korrekt en gang. Enter er noe lydløst, eller så er det ikke lydløst. At barracuda er en av de minst støyende 7200rpm-diskene på markedet er jeg være enig i, men at den er lydløs er bare tull.
Lenke til kommentar
hører ikke rotasjonslyden fra min Maxtor DiamondMax 9. Det som lager lyd, er den knakelyden som kommer når den jobber. Kan dette fjernes med gummioppheng?

Nei, eller iallefall ikke i midt tilfelle. Som jeg nevnte tidligere har jeg en Seagate disk, den skal jo være den som er minst støyende på markedet, iallefall når det gjelder idle støy. Jeg hadde derfor store forventninger. Selv om jeg har hengt den opp med o-ring så hører jeg knitrelydene godt. (derfor lurte jeg på om det er noe galt med min Seagate).

Det må dog si at den knitrelyden ble redusert etter at jeg har hengt dem opp så det er til å anbefale.

Lenke til kommentar
er det noen som har en god forklaring på hvordan man kan henge opp hdd i strikk eller o-ringer? Gjerne en tegning eller et bilde!

Hvor får man kjøpt så store o-ringer??

Sorry, ingen bilder her men en ting er sikker, det er mange måter å henge dem opp på. Jeg fant ikke store nok ringer, men greide det akkurat. Diametern på de er vel på 3,5 eller noe sånt, men da jeg klippet dem fikk jeg dem litt bredere enn CD-rommen.

Jeg klippet dem og tok noen knuter og tredde dem gjennom skruehullene. Det passet akkurat. 6 o-ring ble brukt på den ene HDen jeg har. To over, 4 under. Av de som er under er 2 på kantene, og en X i midten dannet av to strikker.

Fikk ringene på Clas Ohlsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...